Abandon all hope...

2009-11-20
     

     

  

Sista Supernatural avsnittet för detta år. Tragiskt men fortfarande sant.

Sam & Dean hittar äntligen Colten, pistolen som varit försvunnen i över ett år, och dom ger sig efter Lucifer i grupp för att ta sig an honom. Ganska idiotiskt för vem som helst fattar att colten inte kommer kunna döda djävulen.
Meg är tillbaka och jag kan fortfarande inte med henne. Vet inte om det är Rachel Miners djupa röst som gör det men usch vad jag inte gillar den tjejen. Demon javisst men Meg i alla andra tappningar har funkat. Inte denna Meg. Det blir liksom aldrig bra. Det känns lite parodi över henne faktiskt.

Två kommer inte tillbaka. Jag grät. Jag har aldrig gråtit till ett Supernaturalavsnitt tror jag förutom när Dean dog. Detta var så oväntat. Hade inte alls väntat mig det. Men apokalypsen är ju ändå just det. Apokalypsen. Folk ska ju dö sägs det.
Vet inte riktigt hur jag ska kunna smälta detta avsnittet dock. Kontrasten mellan avsnitten som har varit denna säsongen, humorfyllda och glättiga så var detta avsnittet en rejäl chock med allt mörker, död och sorg.

Trackback