Golden Globe 2010!

2010-01-18
Inatt var det dags för Golden Globe-galan för 2010 och självklart satt jag INTE uppe och kollade. Hallå?! Jag har barn, det funkar liksom inte då... Förr satt jag alltid uppe och kollade på Oscarsgalan och alla andra som gick på TVn då men sen man fick barn så funkar det liksom inte riktigt. Har ju självklart kollat in vilka som vann och lite besviken är jag väl kanske.

För det första så skulle Neil Patrick Harris haft en statyett, lätt bästa skådisen just nu! Sen har vi ju Inglorious Basterds, som helt klart är bästa filmen jag sett på ett par år, som också skulle ha fått en i mitt tycke. Men jag måste säga att jag blir bara mer sugen på att se Avatar och även The Blind side efter att ha sett vinnarlistan.

Bästa dramafilm: Avatar.
Manlig dramaskådespelare: Jeff Bridges (för Crazy Heart).
Kvinnliga dramaskådespelare: Sandra Bullock (The Blind Side).
Komedi/musikal: The Hangover.
Skådespelare i komedi/musikal: Robert Downey junior. (Sherlock Holmes).
Kvinnlig skådespelare komedi/musikal: Meryl Streep (Julie &Julia).
Manlig birollsinnehavare: Christoph Walz (Inglourious Basterds).
Kvinnlig birollsinnehavare: Mo'Nique (Precious).
Animerad film: Up.
Utländska film: Det vita bandet (Tyskland).
Regi: James Cameron (Avatar).
Manus: Jason Reitman och Sheldon Turner (Up In the Air).
Tv-drama: Mad Men.
Tv-skådespelare, manlig: Michael C Hall (Dexter).
Tv-skådespelare, kvinnlig: Julianna Marguiles (The Good Wife).
Tv-komedi: Glee
Cecile B Demille-priset för en hel filmkarriär gick till regissören Martin Scorsese.


Julia Roberts är otroligt vacker i vad hon än klär sig i måste man väl erkänna och Sandra Bullock ser ut som en gudinna i sin härligt lila kreation.


Ginnifer Goodwin är vacker vacker vacker! Fergies klänning är ju bara såå snygg men byt ut tjejen i den. Klarar bara inte av henne. Mannen vid hennes sida dock... mumma! ;)


Marion Cotillard brukar vara supersnygg men vad är detta egentligen? Och January Jones ger oss sin egen syn på 20talet och den återkommna trenden med headbands. Isch! Gör om! gör rätt!


Neil Patrick Harris och hans fina man är ju supersnygga. Men roliga män blir läckra vare sig dom är übergay eller inte :) Calista Flockhart syns ju knappt men klänningen är vacker.


Anna Paquin ser trots sin galastass ganska trist ut. Klänningen är ju super men hon känns ju sååå jäkla trist. Jennifer Garner är vacker men också ganska blaha...


Michael C. Hall med sin vinnarstatyett. Olivia Wilde är ju bara såååå snygg!


Tea Leoni missade att det var en klädkod och kom direkt från skolan där hon höll en kurs? Drew Barrymore ser sjukt bra ut! Det enda negativa i mina ögon är klänningen där det har räckt med enbart en "rattmuff" på axeln och inte höften haha!


Cameron Diaz har verkligen hittat färgen och jag önskar att jag kan ha en sån riktigt hallonröd klänning någon gång! Lauren Graham är lika vacker som alltid men på något sätt känns allting så "ofittat" på henne.


Maggie Gyllenhall och Heidi Klum kör på Sjöjungfrustilen. Klarar inte av det bara. Dom är ju jättevackra men klänningsmodellen går ju helt bort!

Jag tror jag dör så snyggt! Chloé Sevigny kan inte göra fel!
Trackback