Misterioso

2011-12-28
Arne Dahls Misterioso var ett mysterium för mig (märkte ni vad jag gjorde där) tills igår. Självklart har jag hört talas om boken men inte läst den eller någon av dom andra om A-gruppen. Igår så visades den första delen av  Misterioso på SVT och vi var självklart tvugna att kolla.


Det tog ungefär 45 minuter innan jag kunde sluta skratta så fort jag såg Magnus Samuelsson. (Jag som hör den där östgötska dialekten var och varannan dag borde väl vara van nu?) Men jag tror faktiskt att han kan bli bra i denna serien. Trots Kisabräkandet ;)

Om vi bortser från Samuelsson så var det ett avsnitt som grep tag i en ganska omgående och jag ska absolut se fortsättningen som kommer ikväll. Jag har inte en susning om vem som är mördaren (vem kastar för övrigt pilar i ögonen på folk?) och det är ju precis så det ska vara! Man ska bli förvånad över vem som är mördaren!

En sak som jag funderar över dock är om dom nu har plockat in poliser från hela landet hur kommer det sig då att Samuelsson, som ganska uppenbart kommer från Östergötland, sjunger i kör i Stockholm efter några dagar. Och finländaren har sina barn med sig? För att komma från hela landet så verkar det vara många som kommer från Stockholm? Glömde jag bort att Sverige slutar vid Stockholms förorter? ;)

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback