Revenge - 1X10 - Loyalty

2011-12-13
Det har tagit ett tag för mig att skriva något om det senaste Revenge avsnittet enbart för att jag inte har vetat vad jag skulle skriva. Jag ville titta på avsnittet en gång till innan jag ens försökte mig på någon form av recension. Här kommer i alla fall mina tankar om "Loyalty". Har du ännu inte sett det så läs inte vidare!



Nu när jag har sett "Loyalty" en gång till så går jag fortfarande runt lite med känslan att "jaha, var det allt?" Man har ju börjat förvänta sig så mycket spänning och drama och en hel del såpa nu och även om såpan aldrig försvann så var både spänningen och dramat borta. Eftersom detta var det sista avsnittet innan juluppehållet och då vill man ha ett otroligt spännande avsnitt och en otrolig cliffhanger. Båda dessa saker fattades tyvärr!

Emily och Nolan verkar vara finito. Fast det vill dom nog bara att man ska tro. Dock så verkar Nolan vilja vara med i händelsernas centrum alldeles för mycket för att faktiskt kunna släppa saken helt. Men jag tycker ju fortfarande inte att han går att lita på... Jag har svårt för hans (numera avslutade?) förhållande med Tyler och det kändes väldigt konstigt om han nu, som han säger, är Emilys tillförordnade hämnd hjälpreda!

Daniel ställer sig tillslut på sin mammas sida, trots att han i förra avsnittet hatade henne, när föräldrarna ska skiljas. Låter som ett väldigt konstigt drag baserat enbart på att Tyler fick fortsätta i företaget? Någon sorts initiativförmåga måste han väl ändå ha så han kan komma på något sätt att få Tyler därifrån? Fast han är ju genomsnäll så sådana intriger är väl inte tänkbara för honom misstänker jag.

Stackars lilla godtrogna Jack. Han är det uppslukad av att "Amanda Clarke" är tillbaka att han inte ens reagerar på att ena sekunden vill ho inte prata om sitt förflutna och sen helt plötsligt så måste hon bara prata massor om det, för då har hon fått en gammal dagbok av Emily.
Men Emily som vill få bort Amanda måste ju ha gett henne en dagbok som inte är från sin barndom? Eller? Den måste ju vara nyligen komponerad av henne med mycket sanning och lite lögner för att få till någon sorts brytning. Det är i alla fall vad jag hoppas och tror.
Dock så tycker jag att det ska bli intressant att se förhållandet mellan Jack och Amanda uvecklas och förhoppningsvis även brinna upp haha!

Vad tyckte ni om avsnittet?

1 Comments

2011-12-13 @ 15:57:49

Håller med helt! Jag förväntar mig mer av en mittsäsongsfinal än det vi fick i detta avsnitt. Hoppas det blir en stark inledning sen efter uppehållet istället! :)


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback