Gossip Girl - 5X04 - Memoirs Of An Invisible Dan

2011-10-18
Dagens avsnitt (eller gårdagens om man ska vara petig) var ett helt vanligt Gossip Girl avsnitt. Intriger, missförstånd och kärlek.


Dans bok är på gång att komma ut och redan är det ett otroligt buzz runt boken och vem som kanske skrev den. Innan releasepartyt vill Dan själv berätta för sina vänner att det är han som skrivit boken och att det är fikition. Men boken är alldeles för mycket baserad på hans vänner och snart ställs allas liv på ända på grund av boken.

Boken, och dagens avsnitt, fokuserar ganska mycket på mitt favoritpar (som faktiskt aldrig varit ett par) Dan och Blair. Jag älskar dom två tillsammans och har gjort ända sen serien börjar. Åh vad jag önskar att den där kyssen vore sann. Men Blair är lycklig med sin Louis. Eller var lycklig åtminstone innan boken kom ut. Louis fula svartsjuka gör honom inte rättvisa, tur att han kom krälande tillbaka tillslut. (Även om jag som sagt hellre vill ha henne med Dan!)
Dan har verkligen levt ut sina drömmar om Blair i boken och det är ju supergulligt. Han är så kär och hon vill bara vara vänner. Inte ens det längre eftersom han nästan förstörde hennes förhållande.

Chuck dör i boken och börjar ifrågasätta sitt liv och dom människor han har runt sig, eller snarare dom han inte har runt sig. Kanske finns det hopp för Chuck i alla fall?
Nate har nästlat in sig rejält med Diana (hans idiotiska utbrott mot Dan kommer jag inte ens kommentera för det är ju så löjligt att man inte kan göra något annat än himla med ögonen) som i sin tur utpressar Charlie. Vilken soppa hon har satt sig i den där Ivy. Jaja...

Jag kände att jag bara ville hoppa in i TVn och slå alla över huvudet. Stackars Dan! Nog för att han har baserat boken på alla sina vänner men det är en bok. Självklart spetsar man alla karaktärer i en bok. Att få utbrott över vad som står i en roman är så löjligt! (Nate, Rufus, that means you!)

Har ni sett avsnittet? Vad tyckte ni?
Trackback