Hart Of Dixie - 1X04 - In Heat And Havoc

2011-10-18
Hart Of Dixie blir bara bättre och bättre! Här kommer mina tankar från gårdagens avsnitt. Har du inte sett det så läs inte detta inlägget.


När en värmebölja når Bluebell blir alla galna och ingen bryr sig. Det är allmänt accepterat att man blir alldeles "hot and bothered" utav värmen.

Det är nakna kroppar överallt och det är väl bara att inse att Wade borde gå utan tröja jämt. Smoking hot! Jag börjar verkligen älska Wade. Han verkade vara en riktig skitstövel men nu kan man börja se hans hjärta och jag blir helt bubblig inombord! Zoe och Wade flörtar ohämmat och det är ju bara att inse att Zoe, som är så tillknäppt, inte skulle dö av att faktiskt ha lite roligt och släppa sina hämningar!

Lemon, ännu en som jag tyckte verkade vara en otroligt otrevlig människa, är det så jäkla synd om. Hon är osäker, både i sig själv och vem hon är kär i, och hennes svartsjuka över Lavon och DeeDees date som egentligen borde vara skitful är ganska gullig på något sätt.
Lemons blivande svärmor är ju kanske världens otrevligaste människa mot Lemon och det är en annan sak som gör att jag bara tycker om Lemon mer och mer. Hon sitter bara där och tar all skit som mamma Tucker slänger på henne. Men jag måste säga att vad underbart det var att se henne få sitt utbrott över att hela hennes kväll blev förstörd.

Värmeböljan tar tillslut ut sin rätt när Zoe faktiskt försöker få till lite kul mellan henne och Wade och det är så otroligt pinsamt att se en så strikt människa försöka flörta. Lemon hamnar hos Lavon för att få ett ordentligt avslut på deras gamla förhållande men dom, och även Zoe och Wade, står i regnet och är precis på väg att kyssas när det börjar regna och svalkar av alla rusande känslor. Båda paren samlar (tyvärr) ihop sina känslor och låter allt falla platt. Wade såg så otroligt ledsen ut när Zoe gick och den där minen gjorde att mitt hjärta nästan brast. Poor guy!

Ett underbar avsnitt med massa skratt, sexiga karlar och irriterande svärmödrar! Vad tyckte ni om svsnittet?
Trackback