Kungarnas Krig

2011-10-29
Har du inte sett första säsongen utav Game of Trones (eller läst böckerna) och planerar att göra det så bör du nog inte läsa vidare för kanske kommer det lite spoilers...


Till sommaren börjar säsong två utav Game of Thrones. Jag längtar redan men först av allt ska jag ta och läsa bok nummer två "Kungarnas Krig" vilket är en ganska märklig upplevelse måste jag säga. När jag läste första boken så hade jag redan sett första säsongen av serien så jag visste ju vad som skulle hända... Men nu sitter man med boken och blir lite förbannad för att jag inte vet vad som kommer hända! Och samtidigt så är sambon lite förbannad för att jag läser del två och vi kollar ju på serien tillsammans. Så nu kommer jag veta före honom vad som kommer hända... Klurigt det där ;)

Har läst lite mer än hundra sidor och den verkar vara lika bra som första boken. Dock så har jag ett klagomål och det är att jag fortfarande inte fått läsa något om Daenarys! Hon var min favoritkaraktär i både boken och serien men ännu har jag inte fått läsa vad som händer med henne och hennes små drakar!
Det har introducerats ett par nya karaktärer än så länge, kanske hittar man en ny favorit men än så länge så är det Khaleesi som är mest intressant!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback