Sons Of Anarchy - 4X07 - Fruit For The Crows.

2011-10-21
Nu är det bara fem avsnitt kvar av denna säsongen Sons Of Anarchy. Kurt Sutter måste verkligen vilja stressa ihjäl folk med tanke på hur hög stressfaktorn faktiskt har varit denna säsongen. Man måste ju säga att han är riktigt duktig den där Sutter, han vet hur man gör en historia trovärdig, utan "såpan" och med karaktärer som är välarbetade och intressanta. Har ni sett det senaste avsnittet? Vad tyckte ni?

Här kommer mina tankar så har ni inte sett det så bör ni inte läsa vidare!



Juice. Det är lika bra att jag börjar där för han är det enda jag tänker på. Jag har alltid älskar Juice. Ända sedan första säsongen när han låg utslagen i buskarna med en napp i munnen, iförd blöja och en skyld fasthäftad på bröstet (AJ!) där det stod "Slightly retarded child. Please adopt me." på. Även när dom torterade en kille och Juice bara stod och flinade som nån jäkla masochist så har jag ändå alltid älskat honom. Theo Rossi för med sig en sån sårbarhet till rollen att jag kan inte låta bli att göra annat.
Nu kanske man borde vara glad eftersom Juice äntligen har fått en riktig, ordentlig historia denna säsongen men eftersom han är min favoritkaraktär i hela serien så skulle jag bli så otroligt ledsen om han försvann. Han verkar ju ha bestämt sig för det men tanke på att han la en kedja runt halsen och hoppade ner från trädet. Även om man inte såg det, utan bara hörde det, så förstod man ju att grenen gick av och han ramlade i marken igen. Hade han dött så hade han dött i detta avsnittet, detta är ju inte en serie som är rädda för att ta livet av folk så därför tror jag inte han är död. Hur bra var för övrigt inte Juice i scenen med Clay i klubbhuset? Jag ville bara börja tjuta, det var så otroligt sorgligt.

Tara. Unser. Clay. Där har man ju en soppa utan dess like och jag är ganska övertygad om att någon kommer att dö ganska omgående. Kanske Unser. Kanske Piney. Dessa två står på sanningens sida medans Clay har borrat sig ner i en gyttja av lögner, svek och när han i förra avsnittet bad Romeo "ta hand om" Tara så visste man att det inte fanns någon återvändo. För även om Clay inser att han faktiskt inte borde döda ännu en klubbmedlems old lady så kommer han aldrig gå till Romeo och ändra sig. Då skulle han själv verka svag och vi vet ju alla att Clay inte, under några omständigheter, vill verka svag.

Detta var ju lätt det bästa avsnittet denna säsongen, det är helt klart på samma nivå som hela säsong tre, som har varit den bästa av alla Sons of Anarchy säsonger. Jag hoppas att dom avsnitten som är kvar håller samma otroligt höga nivå som detta gjorde. Jag hoppas att Juice mot alla odds överlever (även om han överlevde sitt självmordsförsök så kommer ju klubben ändå döda honom när dom får veta allt som hänt). Jag hoppas att onsdagen kommer i ett nafs!
Trackback