The Vampire Diaries - 3X05 - The Reckoning

2011-10-16
Här är mina tankar om det senaste The Vampire Diaries avsnittet. Ett avsnitt som faktiskt lika gärna hade kunnat vara en säsongsavslutning för att det var så spännande och händelserikt! Nästan lika bra som avsnittet "The End of The Affair".


Avsnittet börjar med glada miner och skratt och det är ju ganska ovanligt i denna serien och faktiskt ett ganska härligt avbrott i all drama och terror som dessa människor får utstå. Men lyckan vara ju inte för evigt eftersom Klaus är tillbaka och självklart dröjer det inte mer än ett par minuter innan han får tag på Elena. Fan jag älskar Klaus, han är ju så galet bra att man blir helt häpen!


För det första, Joseph Morgan ska ALDRIG prata med en amerikansk accent, hans brittiska är ju så man smälter! Tyler och Caroline, som just nu är ett av mina favoritpar i serien är ju supergulliga vilket innebär att problemen mellan dessa två självklart inte är långt borta! "I love how big your heart is." Det när är ju faktiskt nästan "jag älskar dig" och därmed blev förhållandet dödsdömt!

Matt tar livet av sig. Kanske lite väl mycket förtroende i Bonnie där kan jag tycka men hon hann ju och Matt fick prata med Vicki igen. Hon och hennes jäkla väst. Jisses vad ful den är haha! Och sen var det inga "vanliga" kvar i Mystic Falls. Doppelganger, vampyrer, häxor, varulvar, folk som ser andar. Jag gillade att Matt var den som faktiskt var normal men nu så ska han också springa runt och se spöken i tid och otid. Vet inte vad jag tycker om det, men å andra sidan så innebär det att Matt får mer tid i serien och det är ju alltid bra!


Damon försöker lämna staden men själklart drar risken att Elena ligger risigt till honom tillbaka hem och guuuud jag är ta mig fan kär i karln på riktigt. Haha! Vem blir inte det, han kan hångla och köra bil samtidigt! ;) Han kommer och räddar dagen, hjälper Elena och erbjuder sig att få henne att glömma. Det är ju så man smälter! (Märks det att jag är ett Delena fan?) Men jag blir lite halft irriterad på Elena för att hon kräver att får veta var Damon var? Hon måste liksom välja nu, och eftersom Stefan stängt av alla känslor så är ju valet enkelt! Fast hon håller ju hårt i Stefan och kan inte släppa honom... sjukt med tanke på vem som står och väntar på att få ta över ;)
Trackback