The Secret Circle.

2011-09-19
I lördags såg jag det allra första avsnittet av serien The Secret Cirlce. Precis som med The Vampire Diaries så har jag inte läst böckerna så jag visste inte alls vad jag hade att vänta. Jag vet ju dock att dom har gjort en stor ändring från bok till serie och det är huvudpersonen Cassies mamma som i boken är den som flyttar med Cassie till sin hemstad. I serien så dör hon i en "olycka" i första scenen. En scen som för övrigt är så ruggigt snyggt gjord att man nästan ryser.

Så vad tyckte jag om första avsnittet? Jo, det duger att se på. Det är inte en ny Vampire Diaries men å andra sidan så är det bara första avsnittet och det handlar ju då mest om en studie av karaktärerna och att lägga en grundhistoria. Dock så hade jag gärna sett mer av Louis och Melissa som egentligen bara var någon sorts glorifierad extra. Trist! Förhoppningsvis så får man se mer av dom i nästa avsnitt...
Britt Robertson (Cassie) är som vanligt riktigt bra och kemin men Thomas Dekker (Adam) är härlig men jag som är lite äldre tycker nog att the bad daddy Gale Harold (Charles) är läckerbiten i serien ;) Han är ju en ruskigt bra skådis och det är härligt att se honom komma bort från Hellcats till denna rollen där han får leva ut sin talang i en roll där han är elak, manipulerande och skrämmande!
Phoebe Tonkin (Faye) är mäkta duktig i sin roll som en impulsiv och bortskämd tjej. Att se henne gå från nöjd och lite skrämmande när hon startar en storm, till den panik hon visar sekunden senare när hon inser att stormen vuxit bortom hennes kontroll är riktigt härligt att se.

Även om första avsnittet har många fel och är ganska långtråkigt stundtals så kommer jag absolut kolla in nästa avsnitt. Det verkar bli spännande, kanske skrämmande och självklart mycket magi!


1 Comments

2011-09-19 @ 11:27:58

Jag förstår inte hur an orkar följa serier! ;D Jag är så dålig på det, det finns inte en enda serie jag sett en hel säsong av tror jag ;)


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback