Julian Fellowes Titanics

2012-04-16
Igår var ju 100års minnesdagen av Titanic tragedin och självklart har det kommit serier och filmer ända sedan det osänkbara skeppet sjönk. Den mest kända är ju självklart filmen från -97 med Leonardo DiCaprio och Kate Winslet och för en historieidiot som mig själv som läst allt som skrivits om Titanic så är ju filmer och serier om detta ämne som lördagsgodis.

Igår passade vi på att titta på det första avsnittet av Julian Fellowes (som självklart är mannen bakom Downton Abbey) miniserie om katastrofen och jag är faktiskt lite besviken. Det första avsnittet gick så fruktansvärt fort och dom har redan skickat iväg livbåtarna. Jag hade hoppats att jag skulle känna lite mer för karaktärerna men som det är nu så sitter jag faktiskt och undrar var Jack och Rose håller hus. Det är tre avsnitt kvar men jag undrar hur dom ska få mig att bry mig om karaktärerna och deras öden.

Självklart tänker jag inte ge något definitivt betyg på denna serie innan jag har sett alla fyra avsnitten men änså länge är jag inte imponerad...


1 Comments

2012-05-13 @ 07:53:52

jag tycket titanic var ganska bra men efter första svsnitet så hängde jag inte riktigt med för allt gick så snabbt, men den blir bättre :)


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback