Oh Bobby what have you done?!

2012-02-06
Sist vi såg Bobby Singer i Supernatural så fick han valet av en Reaper att stanna på jorden som en förlorad själ och därmed bli ett spöke eller att följa med Reapern till himlen och låta själen få frid. Snacka om cliffhanger! (Läs inte vidare om du inte sett det senaste avsnittet av Supernatural!)


Det har varit en rejäl cliffhanger också för det var ju egentligen inte förän i lördagens avsnitt som det kom en rejäl fingerpekning på vad Bobbys val egentligen var. I avsnittet efter hans död så fick man se hur Deans öl helt plötsligt var tom, en liten fingerpekning från Bobby antar man, men det skulle lika gärna kunna vara Jo eller någon annan som vill ta kontakt. Men frågan är om någon annan än Bobby skulle veta exakt vad Dean kunde hitta i den röran till papper som Bobby hade?

Jag tror inte det. Och speciellt inte när det är skrivet på gammal grekiska! Sanningen är ju den att Bobby alltid kändes som mer som en pappa till Sam och Dean än vad John någonsin gjorde och det ansåg han själv också misstänker jag och det finns nog inget som han skulle göra för dom två grabbarna. Jag är ganska säker på att han skulle ge upp frid i himlen för att kunna hjälpa sina "söner" även om det innebar att han tillslut skulle bli ett galet spöke...

Jodå, jag tror allt att det är Bobby som stjäl öl och flyttar papper. Jag tror att vi i slutet av säsongen (om inte tidigare) kommer få se Bobby igen. Frågan är bara vad det kommer göra med Dean som förlorat den man som alltid varit där för honom? Sam hade ju aldrig samma kontakt med Bobby så jag tror inte att han kommer påverkas på samma sätt men Dean har nyligen förlorat sin "pappa", sin bästa vän och nu även sin dotter, som Sam dödade... Dean kan inte få ha någon i livet den stackaren... Fast jag kan inte påstå att jag tyckte Sam gjorde fel som dödade henne. För en gångs skull står jag på Sams sida, hon var inte hans dotter. Inte på riktigt.

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback