Recension: Smash

2012-02-06
Ikväll börjar den nya serien Smash i USA men pilotavsnittet läckte ut för en vecka sedan och jag kunde ju självklart inte låta bli att kolla in den lite i förväg. Jag hade inga som helst förväntningar men jag måste säga att jag älskade det! Fullkommligt älskade det!


Första gången jag hörde talas om Smash så tänkte jag "Jaha, en serie som försöker vara den nya Glee..." Men jag kan säga att detta är inte i närheten av Glee. Smash är så otroligt mycket bättre! Självklart har Glee varit en grogrund för en serie som den här när det gäller att kunna göra ett drama med ett antal musiknummer i varje avsnitt men det är väl ungefär där likheterna slutar.

Storyn och karaktärerna känns verkliga och välarbetade (till skillnad från Glee där man efter två och en halv säsong fortfarande väntar på en karaktärsutveckling att tala om) och det är en fröjd att få följa med bakom kulisserna när dom ska sätta upp Marilyn; The Musical.

Gillar du inte musikalnummer så kanske detta inte är något för dig. För det måste man säga att det är ju självklart mycket musik i en sån här serie, men det är låtar som är medryckande och för egen del så spritter det i kroppen. Jag vill också upp och dansa och sjung när jag ser sånt här!

Dock så kan jag tycka att ett av numrena man fick se, som utspelar sig när Marilyn sjunger på en baseball plan, var alldeles för sexigt. Marilyn var (och är fortfarande trots att hon dog för längesen) en ren sexmaskin men hon var sexig och inte porrig. Just den scenen blev för mig lite för mycket tyvärr!

Men om ni inte har sett avsnittet så se till att titta på det imorgon för det var verkligen ett underbart pilotavsnitt med underbart skådespeleri och underbar musik.

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback