Downton Abbey #1.2

2012-01-10
Jag har blivit besatt. Hade jag kunnat sitta hela dagarna och bara tittat på detta underbara drama så hade jag gjort det. Precis hela dagen. Men jag har ju barn så jag kan ju inte sitta framför TVn hela dagarna men jag har i alla fall hunnit med avsnitt nummer två idag!


Den berömda Matthew Crawley med mor kommer till staden för att sätta bo i Crawley House och det första mötet med Mary är så kyligt att man fryser men inte är det så märkligt egentligen. Det är två helt olika världar som möts. Mary förlorar hela sitt liv på att han kommer så man kan förstå hennes motvilja mot honom.

Matthew har väldigt svårt att ta till sig de nya vanorna som förväntas av honom. Han säger vad han tycker och trampar ofta i klaveret. Jag tyckte så synd om hans butler men visst är det märkligt att ha någon som ska klä på en och hjälpa en att knäppa knapparna.

Daisy är ju supergullig med sin sorgliga lilla crush över Thomas, men han är ju ganska gay vad jag har förstått så där kan hon ju önska allt hon vill. Men jag måste säga att Thomas och Daisys dans var ju jättesöt! Istället har hon William som är förälskad i henne men det verkar hon inte märka, så som unga kvinnor sällan gör när man har ögon för någon annan.

Lady Grantham har ju dom bästa oneliners någonsin. Hon får mig att skratta högt flera gånger och hon är så otroligt lost i sin värld att det verkligen är skrattretande! "What is a week end?" Ja, herre gud Maggie Smith är otrolig!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback