Grey's Anatomy - 8X11 - This Magic Moment

2012-01-14
Två veckor har gått sedan Henry's död och hela sjukhuset håller på att förbereda sig på att separera siamesiska tvillingar. En hänger längs kanten och försöker förstå visa händelser och någon håller på att bli kvävd. Här kommer mina tankar om gårdagens avsnitt, har du inte sett avsnittet än så läs inte vidare!


Medans de flesta håller på med tvillingarna så måste Meredith hjälpa Bailey att hålla hennes pojkvän stången i operation. Han vill efter att dom återförenats, för två veckor sedan, flytta ihop. Två veckor. Herregud! Jag kände mig kvävd av honom. En tandborste ja visst men flytta ihop? Två veckor? Nej Ben sluta kväva mig Bailey!

Teddy mår precis som väntat inte speciellt bra. Dock så är det en annan sorg än vad jag trodde det skulle vara när vi såg henne. Jag trodde hon skulle vara arg på alla men istället så har hon inte ens förstått riktigt vad som hände i operation och det är fruktansvärt att se. Om och om igen får Cristina gå igenom vad som hände under Henrys operation och det är inget man vill för varken Cristina eller Teddy. I nästa avsnitt kanske vi får se mer ilska, förhoppningsvis emot Owen som borde få en käftsmäll!

Meredith och Dereks babylycka är ju underbar att se! När Zola satt med Meredith och tittade på operation och klappade händerna så dog man ju nästan! Hade det inte varit för att jag har en dotter i precis samma ålder så hade jag säkerligen velat ha en till bara efter att ha sett den scenen haha!

Sen har vi ju då Mark och Lexie. Eller snarare Mark och hans nya flickvän och Lexie. Ett litet missförstånd gällande en öronsnäcka och Lexie har helt plötsligt berättat för Mark precis vad hon känner. Kanske inte med mer än två ord men det gav mig lite hopp i alla fall för att Mark ska ge upp den där ögonläkaren och gå tillbaka till Lexie där han hör hemma!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback