One Tree Hill - 9X02 - In The Room Where You Sleep

2012-01-22
Farföräldrar, varulvar och en tjock Mouth? Jag vet, det har tagit jättelång tid för mig att kommentera denna veckans One Tree Hill men här kommer det i alla fall! Läs inte vidare om det är så att du fortfarande inte sett det!


Tyvärr så tyckte jag att det var väldigt mycket "fyllning" i detta avsnittet. Jag hade mycket hellre fått se några avslöjanden som hade med dom scenerna vi fick se i första avsnittet att göra... Men för att bygga upp en historia så kanske detta behövs!

Pappa Ted verkar hålla på med något fuffens om ni frågar mig! Jag tror faktiskt inte att Victoria är helt fel ute och bara är avundsjuk som Brooke säger. Det är något som inte stämmer med Ted. Det är ju inte bara Brooke som har föräldraproblem...

Dan är tillbaka och Nathan är ju allt annat än glad. Jamie är riktigt glad i alla fall. Vart gick det fel undrar jag? När uppfostrar man sina barn att tycka om mördare? Men även om dom gör sitt bästa att få det att verka som att Dan också håller på med något fuffens så har jag en känsla av att detta är säsongen när Dan kommer komma ett par steg närmare att bli någon som man kan tycka om (åtminstonde lite!) Men jag kommer absolut vara den första att erkänna att jag hade fel om han visar sig vara samma skrälle som alltid!

Chase tar över Alex liv och flyttar alla hennes grejer från hennes hotellrum till sin lägenhet, vilket hade kunnat vara jätteromantiskt om det inte vore så överkörande och kvävande! Vad hände med att fråga någon vad den personen vill och inte bara ta över hennes vilja? Inte konstigt att hon ville dra iväg på turne!

Clay och hans sömnproblem är så skrattretande. Jag förstår inte vad det är för en story? Att han skulle vara en varulv betvivlar jag (titta på honom! Han är inte läcker och biffig som Tyler i TVD haha!) Men med tanke på att han bara gick iväg när han skulle hämta sin medicin så är det väl något mer bakom denna storyn. Är det inte det så blir jag väldigt besviken, för det skulle ju vara 2012 års löjligaste story i så fall!

Mouth har alltså gått och blivit tjock. Jaha? Och där skulle man bli intresserad då eller? Vad spelar det för roll? Duger man inte om man går upp i vikt? Är det det budskapet dom vill skicka till sina tittare?
För min del så hade inte Mouth och Millie behövt vara med i denna säsongen alls (eller i dom tidigare för den delen men tidsresor fungerar tydligen inte har jag hört) för dessa två är ju några av dom tråkigaste karaktärer någonsin! Jag bryr mig inte om dessa två alls, på någon nivå!

Som ni hör så var jag inte jätteimponerad av detta avsnittet. Mest för att vissa storys är så konstiga men märk väl att detta enbart gäller de karaktärer som bara är recurring (och Clay då!). Jag älskar fortfarande Brooke och Naley och Jamie är ju fortfarande dö söt!

1 Comments

2012-01-22 @ 22:33:42

Håller med om sleepwalking-storyn! Det blir väl den och nyfrälsta-Blair-storyn som tar upp fajten om löjligaste storyn i år, haha ;)


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback