Recension: Jane by Design

2012-01-04
Jane by Design var en serie som jag var helt omedveten om att den skulle börja. Det var på Twitter som jag hörde om den och eftersom New Girl helt plötsligt inte skulle börja förän den 17/1 så tänkte jag att jag kunde kolla in denna nya serien. Har du inte sett Jane by Designs första avsnitt så läs inte vidare!


Jane lever tillsammans med sin bror, efter att deras pappa dött och hennes stora dröm är att en dag komma in på modeskolan Parsons i New York. För att göra det behöver hon en praktikplats för att göra sig själv mer aktuell i skolans ögon. Dock så blir det en liten mix up  när hon ska på sin intervju för praktiken och istället får hon ett jobb som inköpsassistent.

Jag vet faktiskt inte alls vad jag tyckte om avsnittet. Ibland var det lite tråkigt och förutsägbart men ibland roade det. Men pilotavsnitt är ju pinsamt kända för att inte vara så bra egentligen (kolla bara på The Vampire Diaries!) och så kan det ju vara även nu. Men i detta första avsnitt fick man den stora grunden för serien där karaktärerna introducerades. Nu när man känner dom och storyn så finns det gott om tid att utveckla relationer och konflikter.

Karaktären Jane är på många sätt ganska oorginell. En lite underlig, opopulär tjej med en kille som bästa vän. Det har man sett förut. Dock när hon tas ur sin lilla pool (hennes riktiga liv) och släpps i det stora havet (hennes jobb på en stor modefirma) så blir hon en helt annan och bryter loss från stereotypen som är high-school Jane.
Hon har väldigt svårt för att prata med sin lilla crush, Nick, men hon har inga problem att vara gullig och lite flörtig med Jeremy? Att balansera skola och jobb kommer bli en utmaning för Jane så klart men det som skulle vara mest intressant är att se dessa två personligheter att bli en egentligen.

Jag kommer allt kolla in något avsnitt till för att se vad jag tycker om fortsättningen men det måste bli flera strå vassare för att jag sen ska fortsätta följa den.


0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback