Revenge - 1X12 - Infamy

2012-01-12
Så en man som skrivit en bok om Emilys pappa kommer på besök i Hamptons och jag kan inte tänka mig att det skulle vara speciellt populärt hos Emily, eller hur? Här kommer mina tankar om Infamy som bjöd på en underbar take-down och en stor, stor hemlighet!


Jag måste säga att det var trevligt att få se en hederlig take-down igen! Emily är så genomelak och jag älskar det! Att elda upp hans manuskript var så elakt men ändå så passande och visst måste det varit så att Emily tände eld på sin gamla fosterfamiljs hus också? Man vet ju aldrig var denna serien ska gå och ibland undrar jag faktiskt om inte David var skyldig och att han kanske till och med lever någonstans... Det är det som är så härligt med Revenge. Allt kan hända!

Jag har en känsla av att underbara Daniel snart inte kommer vara så underbar i allas ögon. Allra minst i Emilys. För att få ut sin trust fund så måste han antigen gifta sig eller fylla trettio. Och eftersom man varken kan påskynda eller stanna (tyvärr) åldrandet så är det enklare för honom att gifta sig. Det är väl där vi hamnar nästa vecka misstänker jag för i avsnitt 15 så har dom sitt förlovningsparty och då får vi veta vem det är som dör på stranden. Äntligen!

Ashley var underbar när hon berättade för Emily hur det var. Eller kanske inte. Fast hon såg åtminstone lite plågad ut när hon gick därifrån. Hennes dröm, om att bli någon i Hamptons, kan jag tycka att hon borde tänka över lite om den saken gör att hon börjar betee sig så illa. För tro det eller ej, så är ju hon en av dom som faktiskt är bra där. De flesta, inklusive Emily, är alldeles för långt över linjen för att kunna räddas...

Och någon som borde ta och skaffa sig en ryggrad är Jack. Hans flickvän kysser en annan tjej framför hans ögon, hon står och porrar sig på bardisken och vad gör han? "Jo men darling vi åker till Atlantic City!" Han behöver se till att tuffa till sig lite oh inte lyssna på sin gnälliga, jävla bror!

Charlotte är Emilys syster. Precis som jag trodde och faktiskt skrev om för några dagar sedan! Självklart kunde man inte vänta sig att någon annan än Victoria och David faktiskt visste om det men den gode reportern sparade självklart ett videoband där pappa Clarke berättar om hans och Victorias hemlighet.
Ingen i den här serien vet hur man behåller en hemlighet! Bränn bevisen, eller gräv ner dom i skogen där ingen, absolut ingen, kan hitta dom! Det är liksom inte hjärnkirurgi det här!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback