The Vampire Diaries - 3X11 - Our Town

2012-01-15
Jag vet, jag vet, jag är super sen med med vad jag tyckte om Our Town men har varit på 60-års fest och annat skoj så jag har inte hunnit! Men avsnittet i fredags avsnitt visade ett adjö, en sorts begravning, en kista som vägrar öppna sig och en väldigt oväntad men väldigt intressant romans. Har du inte sett avsnittet än så läs inte vidare!



Damon mår som en kung efter förra veckans kyss. Elena slår ut sina skuldkänslor på en boxingbag. Och jag måste säga att Damon får väldigt gärna fortsätta må så där bra om det innebär att han går med bar överkropp. Elenas skulkänslor var väl ganska väntade tycker jag, hade blivit besviken om dom helt plötsligt vore ett par nu.

Bonnie håller stånd i häxhuset ensam, vilket är så jävla dumt eftersom det enda hon har som skydd egentligen är sin "ont i huvudet" grej, medans Klaus hybrider springer runt och lägger sig i. Men Damon räddar dagen med att slita ut hjärtat på en av dom.* Det verkar även om att häxorna numera låter Damon vara i huset utan att han ska bli bränd av solen.

* Men en tanke! Om nu alla vill så gärna få död på Klaus, varför kan dom inte bara slita ut hjärtat på honom? Vampyrer dör på det sättet och varulvar och Klaus hybrider... Så varför inte han? Inte för att jag vill att hans ska försvinna, absolut inte! Jag älskar Klaus!

Varje scen mellan Stefan och Klaus är underbar att titta på. Det är två skådisar som verkligen vet vad dom håller på med och det är som att titta på en gladiatorkamp eller något.

Tydligen så är inte Meredith Fell alls Meredith utan hon är nanny Carrie. Så klart! Varför är det bara jag som ser det? Kollar ingen på One Tree Hill i den här serien? Det är ju till och med på samma kanal! Men hennes ex säger att hon är galen. Alaric är betagen så det spelar ingen roll att någon är galen... Men exet dör med en påle genom hjärtat, utan att hanär en vampyr ska tilläggas. Det finns en mördare i Mystic Falls och ingen tittar åt den galna barnsköterskan?

Scenen mellan Elena och Stefan på bron efter att han försökt döda henne är så otroligt bra och Nina Dobrev är verkligen jättebra på att fulgråta! Men scenen avslöjade också att Stefan, när han bestämt sig för att lämna staden med Klaus, hade övertygat sig själv om att Elena aldrig skulle ta tillbaka honom vad hon än sa. Så han krossar hennes hjärta. Igen. Och sen lämnar han henne på bron. Mitt i natten med vampyrer, hybrider och annat knytt som springer omkring. Nice!

Scenen mellan Caroline och Tyler är så hjärtskärande. Han vill verkligen henne väl och ger upp henne. Sen kommer allas våran Klaus och tycker att Tyler ska bita henne. Ett tag så trodde jag verkligen att han kunde motstå hans önskan. Men det verkar som att inte ens hans kärlek till Caroline är stark nog att motstå den länken han har till Klaus och han biter omedvetet Caroline när dom kysser varandra.

Men detta leder ju till den väldigt oväntade men otroligt rara scenen mellan Caroline och Klaus! Jag måste säga att jag samtycker verkligen till en Caroline/Klaus romans. Har aldrig ens tänkt den tanken innan och nu var det ju bara "Ja! Självklart!" Caroline har verkligen kemi med alla killar i denna serien! Fast Klaus, det där armbandet var inte speciellt fint även om det var diamanter! Jag förväntar mig mycket bättre smak på smycken om du ska fortsätta slänga dom runt dig! Okej?

Som vanligt ett galet bra avsnitt! Och Jeremy åkte då. Tror inte att jag kommer sakna honom, jag blev faktiskt förvånad över att få se honom i detta avsnittet. Kanske kommer han tillbaka men helst inte. Känns jäkligt konstigt att ha någon lämna serien med att han går ut genom dörren bara...

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback