Top Ten TV Relationships!

2012-01-08
Det finns så otroligt mycket bra TV där ute och med det så kommer också otroligt bra, spännande och intressanta förhållanden. Vare sig det är vänskap, kärlek eller hatförhållanden så är det alltid lika intressant att se!


På tionde plats har vi paret som klarar allt! Tonårsgraviditeter och galna barnsköterskor. Turnerymningar och otrohetsrykten. Mördande pappor och depressioner. I vått och torrt håller Haley och Nathan ihop och visst är detta paret inspiration i TV form!


Ett vänskapsförhållande som sedan blev ett kärleksförhållande. Sen tillbaka till vänskapsförhållande och sen kärleksförhållande igen. Jag blir aldrig trött på att se dessa två tillsammans! Dom har en otrolig kemi på skärmen och Neil Patrick Harris är en riktig pärla när det gäller skådespeleri, han är precis rätt person att visa den evige ungkarlen Barneys on/off förhållande med Robin. På nionde plats hittar vi alltså Barney och Robin från How I Met Your Mother.


På åttonde plats har vi något av en bubblare. För även om Hart of Dixie är en väldigt ny serie så har det spirande förhållandet mellan läkaren Zoe och slackern Wade fått intresserade. Egentligen var det menat att Zoes stora intresse skulle vara George men kemin mellan Zoe och Wade är alldeles för het och uppenbar för att låta bli att göra något av!


På sjunde plats hittar vi ännu en ny serie men ändå ett gammalt förhållande. Som barn var Jack och Emily nära vänner och självklart fanns det stark kärlek där, sådan kärlek som bara barn kan känna. När Emily kommer tillbaka till sin barndomstad med hämnd i sikte så är självklart barndomskärleken Jack där och får henne att minnas.

Egentligen borde man inte vilja att Lexie ska vilja ha Mark igen, han har ju inte varit helt snäll mot henne alla gånger, men Shonda Rhimes säger det själv, Mark och Lexie är soulmates! På sjätte plats har vi i mitt tycke det ultimata Grey's Anatomy paret! Släng er i väggen Meredith och Derek!

Sons of Anarchy har ju gjort sig känd som en serie som har karaktärer som har väldigt komplexa förhållanden till varandra. Det finns hat, misstro och lögner men även kärlek mellan bröder och det är en av sakerna som gör att man älskar Sons of Anarchy. På femte plats har vi ett helt gäng med bröder och söner som gör allt för varandra, till och med mot varandra.


Det ultimata broderförhållandet hittar vi på fjärde plats. Där Sam brister så tar Castiel vid och har blivit som Deans bror. Dean litade helt på Castiel och försökte lära honom om livet på jorden. Dock så ville ju ängeln vinna tillbaka himlen och gick i maskopi med en demon och på så sätt så sårade han Dean djupt. Men det var underbart medans det varade.



På tredje plats hittar vi det ultimata mor och dotter förhållandet! Vem vill inte ha ett sånt förhållande med sin mamma? Vem vill inte ha ett sånt liv egentligen? Det finns ju en anledning till att Gilmore Girls blev en sådan hit och det handlar ju i grunden om relationen mellan mor och dotter!



På andra plats hittar vi det bästa on again off again förhållandet på TV. Ross och Rachel. Egentligen behöver man inte säga så mycket mer än så för alla känner till dom. (Eller borde känna till dom!)
Tio år tog det för dessa två att äntligen få till det och fanns det någon som inte brydde sig om vad som hände? Alla ville veta om Rachel gick av planet och om hon och Ross äntligen fick varandra efter pauser, barn och ett antal härliga scener tillsammans! Vi vet ju alla hur det slutade eller hur?



På första plats, Damon och Elena! Jag vet att jag antaligen får hälften av er emot mig nu men jag älskar dessa två tillsammans. För mig så krävs det väl egentligen ingen förklaring. Att ha gått från The Vampire Diaries stora antagonist, en elak och mördande 150 år gammal vampyr så är Damon nu seriens stora hjälte. Kemin mellan Damon och Elena är obeskrivbar (man kan förstå varför dessa två är tillsammans i verkligheten) och det ska bli så spännande att se hur deras förhållande utvecklar sig i framtiden!

2 Comments

2012-01-08 @ 23:34:38

Åh det där är nästan exakt vad jag tycker! Nathan & Haley har länge varit ett av mina favorit tv-serie par, älskar dom tillsammans!



Samma sak med Robin & Barney, they belong together, när Barney gjorde slut med Nora, men Robin stannade med Kevin, och när Barney fick reda på det på McLarens dog jag nästan, det gjorde på riktigt ont i mitt hjärta...



Jack & Emily vill jag verkligen också se tillsammans!



Mark & Lexie är precis som Haley & Nathan, ett utav mina favorit par, och det bästa paret i Greys Anatomy, de måste bli tillsammans nu!



Lorelai & Rory har verkligen en fin mamma/dotter relation!



När det gäller vänner så är det garanterat Chandler och Monica som gäller för mig, Rachel & Ross är söta och så, men av någon anledning har jag aldrig varit speciellt intresserad av att se dom tillsammans...



Jag har precis börjat se TVD igen och Damon och Elena är garanterat mitt nya favoritpar! Kemin, och Damon mums. Men kyss är jag lite besviken över faktiskt, det var någon som skrev det någonstans och jag håller med, att det borde har varit Elena som försökte kyssa Damon istället, det skulle ha gjort det hela mer passionerat!

2012-01-09 @ 20:07:28

Det finns egentligen bara en anledning till varför jag ser på Hart of Dixie och det är "förhållandet" mellan Zoe och Wade. De är ju för söta de där två!


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback