One Tree Hill - 9X11 - Danny Boy

2012-03-22
En sak kan jag säga utan att spoilra något... sminka er inte innan ni ser avsnittet för det är bara lönlöst. Jag sitter här med mascara ner till hakan nu. Ett väldigt känslosamt avsnitt och ni som fortfarande inte sett det bör inte läsa vidare!


Detta, måste jag säga, är ett av dom bästa avsnitten i One Tree Hills historia... och då handlade det om Tree Hills värsta människa! Herregud jag har gråtit mig torr här hemma i soffan nu! Jag trodde att Dan dog i förra avsnittet faktiskt (och jag har lyckats hålla mig lååångt borta från spoilers och promos) så jag blev väldigt förvånad av att han fortfarande levde. Istället trodde jag att 'Danny Boy' skulle handla om hns begravning och sånt men tack och lov så fick vi en stund till med Paul Johansson.

Dan har blivit skjuten, påkörd, kidnappad, opererad hjärtat i Mexico och överlevt en eldsvåda (för att nämna några saker som nästan tagit kål på honom) men det var ju väldigt fint att han fick gå sin död till mötes genom att faktiskt göra en bra sak för sin son. Och herregud när Keith helt plötsligt stod där efter att Dan dog... Tårarna bara rann! Jag tror det är dags för en vätske påfyllning nu, man kan ju tydligen bli uttorkad av One Tree Hill.

4 Comments

2012-03-22 @ 13:01:09

Var kollar du oth avsnitten nånstans? :)

2012-03-22 @ 18:38:32

SV: Det finns en superbra sida där du kan hitta i princip ALLA serier som någonsin visats...

http://www.free-tv-video-online.me/internet/

2012-03-23 @ 17:51:59

Det var ett fantastiskt avsnitt och jag är faktiskt lite ledsen över att Dan dog. Nu hade de ju fått sin upprättelse, han och Nathan. Jag ville ju at Dan skulle få lära känna Lydia och få ta del av hennes och Jamies liv. Men det var ändå ett bra avslut för Dan. Bästa kommentaren. Dan: I know where you are going, but what about me? Keith: You´re my plus one.....haha...klockrent!!

2012-03-24 @ 20:06:24

Detta var ett jättebra avsnitt verkligen. Gud vad jag grät. Så sorgligt. Men det var ett fint avslut för Dan.


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback