Recension: Awake

2012-03-06
Egentligen vill jag inte börja titta på en ny serie men när Jason Isaacs gör en TV-serie om en man som antingen förlorat sin son eller sin fru i en olycka, men vet inte vem, så kunde jag inte hålla mig borta!


Åh mitt hjärta! Tårarna rinner och tankarna springer! Detta var helt underbart måste jag säga. Trots att det handlar om en polis (varför ska det alltid vara polis- eller sjukhusserier numera?) så är grundhistorien om mannen som lever i två verkligheter helt underbar.

När Michael Bitten och hans familj är med om en bilolycka så tvingas han begrava en av sina familjemedlemmar. I en verklighet sin son och i den andra hans fru. Man kan inte klura ut vilken verklighet som är den riktiga och vilken han bara drömmer och det vill man inte heller göra, för här finns det ett härligt mysterium!

Frågan är ju bara hur länge detta upplägget kan hållas intressant men detta avsnittet var en studie i allt som är underbart!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback