Säsongsavslutning: Supernatural

2012-05-21
Ännu en säsong av Supernatural till ända och varje gång så känns det som en gåva att dom kommer tillbaka för ännu en säsong. Ska man tro vad presidenten för CW sa på CW Upfront i veckan så kommer Supernaturals åttonde säsong inte vara dess sista heller. Underbara nyheter eller hur?!


Jag brukar ju alltid höja Supernatural till skyarna men denna säsongsavslutningen kändes inte riktigt som en säsongsavslutning faktiskt. (Även om jag älskade att Baby äntligen fick visa sin vackra svarta lack!) Den var inte riktigt så spännande och gripande som dom tidigare har varit. Dean och Castiel hamnade i skärselden. För ett ställe som jag tycker borde vara ganska eldigt så är det ganska bevuxet eller hur? Monstren som sprang runt där och jagade varandra var löjliga med sina röda ögon. Det var väl meningen att det skulle bli skrämmande men det var bara fjantigt faktiskt. Det hade varit bättre att bara visa svarta gestalter i bakgrunden istället för dom där ögonen...

Jag gissar att Dean och Cas kommer vara i Skärselden några avsnitt för Sam och Dean kommer tydligen vara åtskilda i början av säsong åtta. Anledningen till detta verkar vara Jared som fick barn för några månader sedan. Om dom inte har lika många scener tillsammans så behöver dom inte jobba lika mycket och Jared kan spendera mer tid med sin familj. Inga konstigheter tycker jag.

Bobby är borta på riktigt nu. Det var skönt att se att han fortfarande hade tillräckligt med självkontroll så han kunde be Sam och Dean att bränna flaskan så att han kunde gå vidare. Jag kommer verkligen sakna Bobby men hellre att han är död än att han är ett spöke! Jag kommer sakna hans "Idjits!" och alla andra underbara repliker han har...

Dick Roman är död och skickades tillbaka med Dean och Cas till skärselden. Jag undrar om man kommer få se till honom i säsong åtta också på andra sidan. Jag kan säga att jag har faktiskt fått nog av honom. Leviathans har inte varit riktigt så bra som årets bad guy som jag hade hoppats på tyvärr... Det hade säkert kunnat bli bättre men tyvärr kom dom inte riktigt ända fram. Supernaturals bästa bad guy är ju fortfarande Yellow Eyes helt klart!

1 Comments

2012-05-21 @ 19:35:50

Jag tycker faktiskt att SPN bara blir sämre och sämre. De borde ha slutat när de var på topp eller gå tillbaka till mer fristående avsnitt. För jag är trött på att alltid se samma saker och monster.


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback