Säsongsavslutning: The Vampire Diaries

2012-05-11
Oj, oj, oj! Det var en rejäl avslutning det! Jag grät floder, sitter här och är uttorkad nu... I september börjar säsong fyra igen men jag känner att jag kan titta på den här säsongen om och om igen hela sommaren. Jag vet många som varit besvikna på säsong tre men jag tycker den har varit så otroligt bra och jag måste säga att jag älskade slutet!


Det första att nämna är ju självklart att Elena verkar ha gått och blivit en vampyr. Jag förstod det nästan direkt in i avsnittet när Meredith försökte lugna Jeremy. Man börjar inte blöda floder om man har en liten lätt hjärnskakning. Självklart har hon fått vampyrblod. Men jag trodde faktiskt inte att dom skulle våga göra Elena till vampyr även jag är väldigt glad att dom gjorde det! Även om dom kanske kommer på något sätt att rädda henne i alla fall när säsong 4 börjar i höst.

Det var ju en väldigt stor grej om hennes känslor om att kanske bli en vampyr i slutet av säsong två och Elena som ändå har varit väldigt "skyddad" (med det menar jag att allt händer runt omkring henne men inte henne om ni förstår vad jag menar) nu är en av dom som detta händer ska bli väldigt intressant att se.

Och så har Elena gjort sitt val och ärligt talat kändes det lite fegt. Dock så kan jag förstå valet. Stefan är lugnet i stormen på något sätt (om man inte tänker på hela säsong tre i princip vilket hon inte verkar göra) och det är ju självklart något väldigt speciellt med ens första vampyrkärlek!
Men som vampyr så är kanske hennes prioriteringar inte riktigt dom samma och hon då vänder sig mot Damon igen. Heres to hoping!

Det enda negativa med avsnittet var flashbacken mellan Damon och Elena innan hennes föräldrar hämtade henne, innan hon hamnade i olyckan på bron. Damon var alltså den som träffade Elena först, inte Stefan. Damon i flashbacken var inte samma Damon som vi träffade i pilotavsnittet så det tar på något sätt bort hela karaktärsutveckligen. Dumt.

Nu har vi en hel sommar på oss att fundera över Elenas och alla de andras öde... Det kommer bli en lång sommar, helt klart.

4 Comments

2012-05-11 @ 14:29:07

Jag tror inte att hennes val kommer att göra så att Damon helt borta från hennes liv i säsong fyra.



Jag gillade verkligen säsong tre. Tycker faktiskt att serien har blivit bättre och bättre. (: Det kommer bli riktigt svårt att vänta till september.

2012-05-11 @ 14:32:00

SV: Jag håller med om det där med flashbacken på elena och damon att det var den "nyare" versionen av damon som var på inspelningen, lite trist men va sjutton :P Tyckte det var en bra twist iaf :D



Du skriver in <span style="color: #000000; background-color: #000000;">Din text</span> för att få överstruken text :)

2012-05-11 @ 20:09:10

Svar: Speciellt med tanke på att Elena kommer nu att komma ihåg att hon träffade Damon först.. Fast jag är faktiskt lite mer Stelena just nu.

2012-05-14 @ 02:22:29

Härligt att du har kommit tillbaka igen :D



Riktigt bra avsnitt faktiskt. Men jag kan verkligen inte alls, överhuvudtaget förstå varför stefan tog Matt före Elena, asså hela serien är ju uppbyggd på att han skyddar henne no matter what.. Kändes bara knas även om jag kan förstå det.. fast ändå gör jag de inte :P


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback