Veckans TV (v.35)

2013-08-28
Så var ännu en TV-vecka till ända och ännu en serie som går på uppehåll för denna säsongen. Bara två veckor kvar innan den första höstserien sätter igång!
 
Under The Dome - 1x10 - Let The Games Begin
Hon är en kall jävel Maxine men av någon anledning så gillar jag henne. Jag kan inte förklara det och egentligen borde jag hata henne. Kanske har det med att göra att jag hatar Natalie Zea i The Following eftersom hon är så jävla mesig där. Nu när hon är en take charge, ball busting bitch så älskar jag henne!
Har jag missat något? Om en man dödar din man (även om han i detta fallet nu ville dö) så fortsätter du inte dejta denna mannen! Eller? Har jag fel där kanske? Jag gillar ju Barbie och Julia så egentligen borde jag vara glad att dom fortfarande är ihop, eller i alla fall ett maybe men jag gillar min drama så för min del hade dom gärna kunnat göra slut för ett tag och sen ta upp sin romans igen.
Så var dom fyra vid ägget och nu har de rosa stjärnorna fallit och jag fattar... ingenting! Jaha? Och nu då? Vad händer nu med ägget och kvartetten och kupolen? Många frågor, få svar!
 
The Glades - 4x13 - Tin Cup *Säsongsfinal*
Men gud! Jim blev skjuten! Det hade jag verkligen inte räknat med. The Glades brukar alltid ha ganska söta säsongsavslutningar med en liten cliffhanger men här hänger man kvar precis vid kanten med lillfingret bara. Vem var det som sköt Jim? Var det Ray som lurat alla att han är kvar i Ohio eller vart han nu var? Eller är det den där Marshallen som hjälper Jim att hålla koll på Ray? Han alltid haft känslan att han är lite skum. Kanske är dessa två i maskopi med varandra?
Stackars Callie som säkert kommer tro att Jim lämnat henne vid altaret och så ligger han och förblöder i deras nyinköpta hus! Världens bästa bröllopsgåva för övrigt!
 
Covert Affairs - 4x07 - Crackity Jones
Spännande att få träffa på Auggies "döda" exfru även om jag tyckte hon var kall, otrevlig och ganska tråkig ärligt talat. Jag fattar inte vad Auggie såg i henne ärligt talat. Hon hjälpte ju Annie till slut så det gav henne några pluspoäng men jag tycker inte att hon behöver dyka upp snart igen faktiskt.
Så var det slut för Annie och Auggie då. Det gjorde mig inte så mycket för jag tyckte aldrig att de skulle vara tillsammans. I mitt hjärta så kommer Annie alltid vara med Ben Mercer. Oj nu började jag sakna honom också! Men det ska bli intressant att se hur dom hanterar att inte vara ihop nu när det kommer till jobbet.
 
Rizzoli & Isles - 4x10 - Built For Speed
Rizzoli & Isles goes 'The Fast and The Furious'! Jag älskar ju bilar men hade hellre sett gamla snygga muskelbilar istället. Dom vågade väl inte spränga en sån skulle jag tro... Kul att bilsprängningen gjorde att Maura fick träffa en riktigt snygg Eric Winter. Jag hoppas verkligen att han stannar i några avsnitt och dessutom inte visar sig vara en seriemördare.
Jag trodde att 'kärlek börjar med bråk...' försvinner efter åtta års ålder men tydligen hade jag fel. Varför är han så konstig mot Jane. Ena sekunden så skäller han på henne och i nästa så flörtar han hej vilt trots att han vet att Jane är med Casey. Inte ens män på TVn kan jag förstå mig på ;)

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback