Veckans TV (v. 1)

2013-01-06
Bara ett avsnitt av veckans TV denna första vecka på året och jag höll till och med på att missa det! Men tack och lov så gjorde jag inte det... Här kommer mina tankar om Chicago Fire denna veckan!
 
Chicago Fire - 1x11 - God Has Spoken
När serien började så trodde jag att jag mest skulle kolla på den för att Taylor Kinney skulle vara med i den... för mums! Och första avsnittet var ingen höjdare (även om pilotavsnitt sällan är det!) men för varje avsnitt så växer serien imina ögon och nu sitter jag och svär och gormar och hejjar och stojjar varje gång jag ser ett avsnitt. Jag har verkligen börjat tycka om serien och dramat som utspelar sig.
Jag trodde aldrig att Severide skulle be om hjälp utan att han skulle crasha på något jobb och det skulle komma fram på det sättet. Istället var det Shay och Dawsons olycka som skulle få homon på rätt köl. Jag älskar förhållandet mellan Shay och Severide så jag är väldigt glad över att hon flyttade tillbaka igen. Hoppas ni bara att han faktiskt fixar att bli drogfri!
Vad trist för övrigt att vi kanske bara får se Renée i ett par avsnitt så här. Jag trodde och hoppades att hon skulle vara med lite mer men tydligen inte.
Hela grejen med Dawson och Casey tycker jag är lite löjlig för han sa faktiskt inte att han inte ville vara med henne varken denna eller förra veckan utan att han ville ta det lite lugnt och så ska hon börja sexa till det med Mills istället? Ett otroligt dumt beslut skulle jag vilja påstå! Jag som bara vill se henne tillsammans med Casey blir väldigt frustrerad över sådana beslut...

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback