Förhäxad - Säsong 2

2013-07-05
Så har man hunnit med att kolla in även den andra säsongen av Förhäxad och jag inser bara mer och mer hur mycket jag tycker om denna serien. Det är verkligen en tripp i nostalgins tecken.
 
 
Favoritavsnitt. Mortality Bites avsnittet är riktigt bra, They're everywhere är också bra för det visade sig vara en väldigt ung Masha Collins (Castiel i Supernatural) som spelade den unge mannen i trubbel.
 
Favoritkaraktär. Jag gillar så klart fortfarande Phoebe mest men precis som i säsong 1 så är jag mer öppen för att tycka om Piper och Prue också. Speciellt Prue tycker jag är mycket bättre denna omgång som jag tittar. Jag avskydde henne ett tag kommer jag ihåg men inte nu längre.

Bästa paret. Piper och Leo så klart! Det finns inget par som kan konkurrera med dessa två under de första två säsongerna. Men snart så kommer det allt ett par som konkurrerar med dessa två ;)
 
Sämsta paret. Prue och Jack. Kommer ihåg att jag inte gillade dessa två tillsammans första gången jag såg serien och detta har inte förändrats nu heller. 

Bäst i säsongen. Allt typ. Jag har svårt att vara negativ för jag tycker verkligen om det så mycket.

Sämst i säsongen. Tycker så synd om Dan som hela tiden åkte på en jäkla massa smällar men då kanske han lär sig att inte stå i vägen för äkta kärlek. Gillade, som jag redan sagt, inte Jack. Gillade honom inte första gången och det har inte ändrats. Jag har aldrig tyckt om skådisen i sig heller så kanske kan det bero på det.

Övriga kommentarer. Jag vet ju att min absoluta favorit Cole ska komma i nästa säsong så denna säsongen har jag försökt kolla så fort som möjligt för att komma fram till Cole men det har varit en bra säsong och jag är så glad över att jag har hela sex säsonger kvar!

Betyg. 3/5 - fortfarande dåliga gästskådisar ibland men det ska nästan vara så med Förhäxad har jag insett.

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback