Sharknado

2013-07-15
Det är väl ingen som har missat att det har gått en film på den amerikanska kanalen SyFy som heter just Sharknado. Detta är en kanal som verkar göra sig ett namn på att visa otroligt dåliga filmer. Några av deras andra hajfilmer heter bland annat Two Headed Shark Attack och Sharktopus. Ja ni hör ju redan där vilken kvalitet som finns att hämta här.
 
 
Detta till trots eftersom hela min twitterfeed exploderade efter att denna filmen så bestämde vi oss att kolla på filmen. Filmen handlar alltså om en tornado utanför Los Angeles, redan här börjar den alltså tappa verklighetsuppfattningen eftersom Tornados inte härjar där. Tornadon suger upp hajar ut havet och sen kastas det hajar till höger och vänster runt i hela LA.
Jag gick in och förväntade mig absolut ingenting av filmen och ändå blev jag besviken. Detta är en så otroligt dålig film att man måste uppfinna ett nytt ord. Det finns liksom inget ord som beskriver hur dålig filmen är. Skådespeleriet suger, storyn suger, budgeten suger så inte ens snygga hajar och coola dödscener får man njuta av och dessutom är hajarna så hungriga och mordiska att jag som inbiten hajälskare blir förbannad. Men jag har inte skrattat så här mycket på länge. Det var så löjligt att man bara satt och njöt.
Speciellt av Steve (förlåt, Fin heter han ju här men för mig kommer Ian Ziering alltid vara Bevvan Steve) som ska rädda barn ur en skolbuss och självklart har utrustning i bilen för att kunna repellera sig ner från en bro till bussen. Därifrån blir han då jagad av en haj som hoppar och biter sig upp för repet för att kunna äta upp honom. Ja det är bara underbart! Sista scenen är så klockren att man inte kan låta bli att njuta lite av den när Steve hoppar in i en vithaj och sågar upp den innifrån.. Fantastiskt!
 
Se den så får ni tränat magmusklerna och förstört 90 minuter helt i onödan. Det är så värt det!
 

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback