Veckans TV (v.29 & v.30)

2013-07-28
Det blev väldigt sent detta inlägget. Precis i sista sekund innan vi åker iväg på semester. Nu är det Västervik som väntar i några dagar och sen åker vi hem för att tvätta och packa om och så väntar Västkusten i mer än en vecka! Så nu blir det tyst på bloggen ett tag.. Kanske kommer det lite serietips inför hösten om jag hinner och känner för det. Det är ju ändå semester nu så jag tar det som det kommer!
 
 
Falling Skies - 3x07 - The Pickett Line & 3x08 - Strange Brew
Tänk att det var Mercedes som var infekterad med massa grodyngel som får henne att göra dumma saker. Däribland att döda USAs president. Jag hade aldrig gissat att det var hon dock, jag satsade mina pengar på Peralta. Kanske är även hon infekterad av aliens. Jag hoppas det för henne gillar jag verkligen inte!
Jag undrar hur det gick för den där familjen. Nej,de var inga duvungar men ingen förtjänar att dö för de där utomjordingarnas händer. Eller tentakler kanske?
 
Mådde riktigt dåligt av Toms uppevelser medans han var fast hos utomjordingarna och jag blev så jävla glad när han dödade Karen men så visade det sig att även det var en dröm. Poor Tom! Kul att se barnens mamma också. Har längtat efter att få se ett avsnitt med backflashes om henne så detta tar jag defenitivt.
 
 
True Blood - 6x05 - Fuck The Pain Away & 6x06 - Don't You Feel Me?
Var lite splittrad när jag såg detta avsnittet eftersom jag är hemma och vabbar med två barn. Då hinner man tyvärr inte sätta sig in i avsnittet som man skulle vilja. Men jag gillade det i alla fall. Tonårstjejen i mig blev ju så klart överlycklig när det visade sig att Warlow kanske inte är så elak och hemsk ändå. Utan han hatar sin vampyrsida men vill ändå göra Sookie till en vampyr? Det får jag tyvärr inte ihop dock.. Men men, komplicerade män är ju alltid trevligt (på TV i alla fall...)
Vampyrfängelset är så konsigt så jag knappt finner ord men det ger uppenbarligen upphov till en hel del scener som jag inte vet om jag ska skratta eller gråta. Psykiatrikern tillsammans med Pam såg det ju nästan ut att gå för när Pam drack från den asiatiska tjejen, dom gör olika experiment på olika vampyrer och tittar på medans dom har sex? Det är så konstigt så jag finner knappt ord. Säkerligen sitter det någon upphetsad liten nisse och hittar på att dessa "test" i något hörn någonstans.
Ingen risk att Sookie dränks av "pappa". När det handlar om en person som har huvudrollen och som man vet inte kommer försvinna från serien så är cliffhangers om denna karaktärs närastående död helt onödiga. Man vet ju att hon kanske får lite hosta och sen är det bra... Någon kommer för att rädda henne eller så kan Lafayette göra sig av med Sookies pappas spöke och ta kontroll men att Sookie dör är ju inte speciellt troligt.
 
Åh herregud vilka jäkla grisar dom är dom där vampyrhatarna! Tvinga Jessica till att ha sex med en annan vampyr och så tvinga Jason till att titta på. Jag fattar det inte! Men jag hejjade på Erik och Pam när dom flög runt och dödade lite. Eriks syster kan för min del dö nu, bryr mig inte det minsta om henne faktiskt.
Och Sookie dog inte så klart utan Warlow räddade henne med Bills blessing. Gillar Warlow trots att han varit den dumme hela förra säsongen.
 
De andra serierna hinner jag inte med att kommentera denna veckan tyvärr så de får hänga löst för denna veckan. Kanske får de vara med i nästa omgång :)
 
Nu tar jag semester!!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback