Förhäxad - Säsong 1

2013-06-19
Mitt förra maratonprojekt, Dawsons Creek, avbröt jag för ganska länge sen men ska allt ta upp det längre fram igen. Men mitt pågående maraton är nu Förhäxad. Jag såg nåt avsnitt på TVn för ett tag sen och blev så sugen på att se hela serien igen. Nu har jag precis blivit klar med första säsongen och ska kvickt gå över på säsong 2.
 
Favoritavsnitt. Det måste nog vara pilotavsnittet "Something Wicca This Way Comes". Kanske är det för att det är så många minnen inblandat, jag kommer så väl ihåg vad jag tänkte och kände första gången jag såg det.
Har också alltid gillat avsnitt 15 "Is There A Woogy In The House?"

Favoritkaraktär.
Kanske är det för att jag själv är minstingen i familjen som gör att jag alltid tyckt bäst om Phoebe tidigare. Det hade inte ändrats denna gången heller insåg jag ganska snabbt men samtidigt så hade man en annan förståelse för Prue som jag inte gillade alls första gången jag såg serien.

Bästa paret: Piper och Leo så klart. Prue och Andy retade aldrig min romantiska ådra förutom i sista avsnittet där dom flera gånger säger till varandra att dom älskar varandra. Det är fint!

Sämsta paret. Tjejernas pappa spelades i tredje avsnittet av en man som ganska fort byttes ut till den Victor som var med i flera avsnitt under seriens gång. Anledningen till detta var att mannen som först spelade Victor och Shannen Doherty (Prue) ansågs ha en sån sexuell kemi att det inte var passande att han spelade pappan. What?! Där kan vi snacka dåligt par haha! Men annars så gillade jag aldrig Phoebe med hennes tjuviga ex eller Piper med Josh, hon ska ju vara med Leo.

Bäst i säsongen. Systrarnas framväxande kärlek till varandra. Serien handlar ju i grund och botten om kärlek och familjeband och dom var ju helt splittrade i början av säsongen. Nu är dom sammanväxta och har en grund att stå på.

Sämst i säsongen. Andys död. Även om jag inte var speciellt investerad i hans och Prues förhållande så tyckte jag om Andy och hade gärna haft kvar honom i serien.

Övriga kommentarer. En riktig nostalgikick har det varit att kolla på första säsongen. Gillar fortfarande serien starkt märker jag. Nu ska jag direkt gå på andra säsongen.

Betyg. 3/5 Stundtals dåligt skådespeleri av gästskådisarna och det är riktigt dåliga specialeffekter i första säsongen men jag har för mig att effekterna blir bättre och bättre med tiden så jag står ut med det ändå. Om gästskådisarna blir bättre är jag inte så säker på men eftersom jag gillar serien så struntar jag i det.

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback