5 saker som bara händer på TV

2013-09-29
 
Korthåriga tjejer är galna!
Tjejer med kort hår är nästan alltid galna på TV. Jag förstår faktiskt inte varför det är så... om jag klipper av mig håret idag så blir jag då genast galen, elak, vild och säkjerligen också väldigt boemisk? Säkert spelar jag också något instrument (helst gitarr) och använder min kvinnliga list för att förstöra alla förhållanden jag bara kan! Så har det aldrig varit och kommer aldrig vara. Det är bara hår men det verkar inte som att TV-serie författare (eller snarare dom som är ansvariga för castingen?) förstår det för fortfarande så är det tjejer med kort hår som får dessa uppdragen och jag blir så trött på stereotyper som dessa!
 
Komma över sitt förhållande!
Hur många gånger har man inte sett på TV hur folk gör slut eller skiljer sig, bryter upp från ett förhållande som varat i många år och sen inte sörjer detta? När ett förhållande tar slut (eller än värre ens respektive dör!) så tar det ganska förklarligt en stund innan man kommer över detta, innan man kan gå vidare och ge sig in i leken igen. Detta sorgens fenomen finns sällan på TV eftersom det inte är så kul antar jag att kolla på någon gråta sig igenom flera sorgliga skivor, äta några liter glass och dricka ett antal pavor vin. Sanningen är ju dock den att två dagar efter att man förlorat sitt livs kärlek så finns det inte på kartan att ta sig i kragen och gå ut på krogen för att ragga.
 
Hissromantik á la Shonda Rhimes!
Nog för att Grey's Anatomy Shonda har gjort en riktigt bra karriär på att skriva heta och lustfyllda scener i hissar så är verkligheten så långt man bara kan komma ifrån sanningen. Hissar är i själva verket ganska pinsamma ställen där folk står upptryckta mot väggarna för att undvika kroppskontakt och gud bevare om man skulle råka titta på någon. Den enda kemin som skapas i vanliga sjukhushissar är den som sker när någon råkar nudda någon annan och paniken och genansen ger upphov till gaser...
 
Den tråkiga frugan!
Hon surar, hon skäller, hon tillåter defenitivt inte att du står och pratar lite med den nya snygga storbröstade och väldigt lättklädda grannen som precis flyttade in. Hon tar defenitivt alla dina pengar så fort lönen kommer och tänk inte ens på att gå ut med dina kompisar en kväll för det kommer hon aldrig tillåta. Så här är det ofta i serier och visst kan det vara underhållande stundtals men hur nära verkligheten är det egentligen? Inte alls va? Ganska trist tycker jag, precis lika trist som att se "Al Bundy stereotypen" om män...
 
Förlossningen från himlen!
Oj vattnet går! Dags att åka till sjukhuset för nu kommer bebisen. Den som bara har TV-förlossningar att referera till när det gäller sin egen lilla bebis födelse kommer bli grovt besviken eftersom vattnet kan gå veckor innan förlossningen eller så går det precis när bebis kommer ut. Det tar defenitivt inte 2 timmar att klämma ut bebisen (om du inte har en jäkla tur, min första tog 36 timmar) och du kommer inte se ut som en vacker engelsk ros när bebisen kommer ut. Då kommer du vara svettig, rödmosig, ha jävligt ont och dessutom kommer du undra om du någonsin kommer våga gå på toaletten igen... TV-versionen av förlossningar är helt klart bättre än verkligheten.

1 Comments

2013-09-29 @ 17:50:12

Ang. förhållanden så sörjde jag inte ett skit när mitt tog slut, för då kunde jag börja andas igen. Men iofs så fanns där inga som helst känslor kvar från min sida, eller ja, kärleken hade nästan blivit till hat och att få slippa den tölpen var något av det bästa som har hänt mig. Dock gav jag mig inte ut och började ragga, för att sätta mig själv i ett förhållande igen lär jag inte vela göra på många år.

Så allt slutar inte i sorg =)


Svar: Nej det är tur att det inte gör det, brustna hjärtan finns det nog av :) Låter inte som ett trevligt förhållande så då var det bra att du inte sörjde, kanske skulle firat istället? ;)Visst finns det förhållanden som jag inte sörjt heller men då har inte personen varit någon som väckt starka känslor hos mig heller... Kan nog bara konstatera att känslor inte är så djupa på TV som de är i verkligheten :)
Linda Lorinius


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback