Förhäxad - Säsong 5

2013-09-14
Det gick fort att kolla på denna säsongen av Förhäxad eftersom jag har legat hemma sjuk i ett par dagar. Jag hoppade kvickt på säsong 6 men här kommer lite av mina tankar om säsong 5.
 
 
Favoritavsnitt. "The Day The Magic Died" för då föddes bebisen! Hur kan man inte älska avsnitt där det föds bebisar!?
 
Favoritkaraktär. Fortfarande Phoebe men jag gillar Paige mer och mer för varje avsnitt. Sen gillar jag den mystiska Chris, jag vet ju vem han är och varför han egentligen kommit men jag kommer ihåg när jag såg serien för första gången så var man helt förvirrad av säsongsavslutningen. Nu förstår man alla hans handlingar lite mer och jag tycker det är en intressant situation.
 
Bästa paret. Piper och Leo. Så fort de två började få problem så insåg jag hur mycket jag faktiskt tyckte om de två. Det är så hemskt i slutet av säsongen när Piper inser att Leo håller på att bli en Elder.
 
Bäst i säsongen. Coles alla försök att ta livet av sig var otroligt roliga. Jag gillar uppenbarligen Cole när han är självmordsbenägen och galen. Jag tycker att hela säsongen höll en ganska hög nivå och jag tycker faktiskt att serien blev bättre efter att Cole tillslut dödades en gång för alla.
 
Sämst i säsongen. Första avsnittet efter att babyn är född "The Babys First Demon". Jag vet inte varför men jag har aldrig gillat det avsnittet.
 
Övriga kommentarer. Tyckte så synd om Cole i början av säsongen, han var så sorgsen och alla ville bara bli av med honom. Trots att han var en ond människa, eller demon egentigen, i grund och botten så tycker jag fortfarande väldigt mycket om honom!
 
Betyg. 4/5 Denna säsongen var inte lika bra som säsong 3 och fyra men det är fortfarande en väldigt underhållande serie och jag

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback