Veckans TV (v.36)

2013-09-05
En väldigt klen TV vecka detta med bara tre serier som visade. Men det är ju bättre än inget och snart drar höstserierna igång. Nästa vecka sätter Sons of anarchy igång
 
Under The Dome - 1x11 - Speak of the Devil
Så kupolen vill att Big Jim ska dö? Inte mig emot för nu har han verkligen gått för långt! Han radar upp lik i Chester's Mill men han lyckas hela tiden få lagt skulden på någon annan. Nu är det stackars Barbie som får skulden och även om han inte är någon duvunge så förtjänar han inte att få flera mord och mordförsök på sig...
Jag fattar inte varför inte Linda låser in Big Jim, hon vet ju att han är skum och att han gör olagliga saker. Ska hon låta en kriminell människa springa runt bara för att de inte kan komma längre än till kupolens gräns?
Nu kommer Linda jaga Barbie och det lär väl resten av staden också göra. De enda som kanske kan stå på Barbies sida lär väl vara de fyra även om Junior kan ha svårt för den biten gissar jag...
Vem är det egentligen som är monarken? Är det Barbie? Julia? Junior? Eller kanske Joe rent av? Jag har verkligen inte en aning men jag kan erkänna att jag är väldigt nyfiken!
 
Covert Affairs - 4x08 - I've Been Waiting For You
Jag älskade scenen mellan Joan och Teo. Han såg så sårad ut när dom pratade om Arthur och vem hade inte varit det egentligen? Det skulle vara intressant att se Teo som en riktigt medlem i Joans team men om han nu ska åt Henry så lär det aldrig hända. Teo kommer antagligen dö innan denna säsongen är över och det gör mig väldigt ledsen för honom tycker jag vekligen om.
Så det var alltså Henry som låg bakom bombningen  som dödade Teos mamma. Inte konstigt att han är ute efter blod nu. Jag blir så arg när jag tänker på allt som Henry gör och allt han kommer undan med. Och så har han Calder som hjälper honom (i och för sig så är jag inte så säker på det men skum är han) och ställer till det för både Annie, Auggie och Joan. Avskyr den människan!
 
Rizzoli & Isles - 4x11 - Judge, Jury and Executioner
Inte så mycket att nämna i detta avsnittet annat än att det är väldigt svårt att se Lee Thompson Young fortfarande. Jag kommer sakna hans detektiv Frost i serien och jag sitter och grämer mig över den dagen han inte längre är med i Rizzoli & Isles heller...
Väldigt fint av Tommy att hjälpa sin mamma på det där viset. Lite tråkigt att inte Jane tänkte på det när hon fick reda på mammans skulder men samtidigt ville ju inte mamman att hon skulle veta så det är väl kanske inte så konstigt.

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback