Veckans TV (v.38)

2013-09-19
Förra veckan var det Sons of Anarchy och denna veckan var det ännu en höstserie som hade premiär, nämligen Bones. Dock så har vi fått säga adjö till Under The Dome som visade sitt sista avsnitt för säsongen.
 
Bones - 9x01 - The Secrets In The Proposal *Säsongspremiär* 
Usch vilket sorgligt avsnitt. Jag tror faktiskt inte att jag gråtit till något Bonesavsnitt innan men detta satte sig verkligen i hjärteroten. Man är inte vana vid att se Bones och Booth så här, att knappt kunna prata med varandra eller ibland ens kunna titta på varandra. Jag tyckte så synd om Booth som verkligen försöker göra det rätta och så får han lida så otroligt.
Jag tyckte inte om hur Angela betedde sig. Visst hon förstår inte varför han inte ville gifta sig med Brennan och hon vill bara skydda sin vän men jag tycker ändå att de borde känna honom tillräckligt väl nu efter alla dessa år att de kan sätta lite mer lit till honom. Men det var ju tur att Bones faktiskt insåg att hon kan lita på Booth och han kommer berätta sanningen för henne så fort han kan.


Under The Dome - 1x13 - Curtains *Säsongsfinal* 
Så det var alltså Julia som var Monarchen? Jag tyckte faktiskt att det var ett lite tråkigt val, hade varit kul om det var Barbie som var den som skulle leda Chester's Mill egentligen och så försöker Big Jim döda honom.
Tyckte det var lite väl att bygga en galge för att hänga folk utanför stadshuset. Jag menar är det en western det här? Eller kanske medeltiden? Det visar ju bara på hur sjuk i huvudet Big Jim är men det är ingen som reagerar! Inte ens Linda som ska stå på rättvisans och sanningens sida?! Det är för mig helt uppåt väggarna att hon inte reagerar. Alla tror på den där lille dvärgen och springer i hans ledband. Big Jim verkar tro att han, eller kanske Junior, är någon jäkla Gud men jag tror ärligt att han snarare är djävulen. Junior tuggar så klart i sig detta eftersom han inte kan låta bli att tro att han är lite bättre än alla andra.
Är det aliens som det handlar om detta? När ficklampan lös på "varelsen" så var den ju bara svart så jag vet inte vad annat det kan vara. Men den pratade ju i alla fall om att kupolen är till för att skydda dem och dom kommer snart få se från vad... Det spåret har jag varit inne på väldigt länge men frågan är ju vad som de behöver skyddas från och varför just de ska skyddas!
Det ska bli så spännande att få veta mer när Under The Dome är tillbaka nästa sommar!
 
Covert Affairs - 4x10 - Levitate Me 
Så finns alltså inte Annie Walker något mer. Fast hon är ju inte död, det trodde väl ändå inte någon eftersom hela serien hänger på henne, men nu får hon hitta på något annat namn i alla fall. Jag kan erkänna att jag blev väldigt förvånad av att Caulder hjälpte henne, jag har hela tiden trott att han hade teamat ihop sig med Henry men nu hjälper han Annie att sätta dit honom istället. Jag är så nöjd över den twisten! Synd bara att Auggie ska behöva gå runt och tro att Annie är död.
 
Sons of Anarchy - 6x02 - One One Six
Jag gillade inte detta avsnittet, alls! Det var för rått och för grovt och för hemskt bara. Jag vet inte om Juice blev ombedd av Jax att döda den där stackars mamman men han har ju blivit lite av en Prospect igen och att döda de som Jax vill ha dödade faller ju på hans lott då. Jag har en känsla av att Juice inte kommer överleva säsongen om det fortsätter så här... 
Men om nu Jax fick henne dödad så förstår jag inget alls. Han vill gå mot en laglig verksamhet och inte dra på klubben en massa olaglig skit men han har inga problem med att godkänna mordet på en förtvivlad mamma? Jag kan förstå att Tara vill skilja sig ärligt talat. Jag skulle aldrig vilja ha mina barn bland vapen, knark horor och rädslan för att något annat gäng ska skjuta upp klubblokalen. Jag skulle sticka så fort jag bara kunde! Kan inte hon ställa upp som vittna för den där galne expolisen och få en ny identitet som han lovade Clay? Då kommer hon bort med barnen och Clay blir dödad i fängelset. Win - win!

1 Comments

2013-09-19 @ 11:00:43

Nä man gick ju inte på att Annie var död. Jag vill se mer Under the Dome NU!! Inte vänta till nästa sommar, det är ju en evighet!! :P

Svar: Jag vill också se mer Under The Dome nu... Funderar på att läsa boken bara för att få lite mer men risken är ju att man förstör serien genom det och det vill jag verkligen inte. Vi får nog helt enkelt stå ut!
Linda Lorinius


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback