Castingen för 50 Shades of Grey är klar!

2013-09-03
Efter månader och månader av spekulationer, gissningar och önsketänkande för många så har castingen för den kommande filmen om Anastasia Steele och hennes Christian Grey blivit klar. Det är inga mindre än motorcykelbusen Charlie Hunnam från Sons of Anarchy som spelar Christian och Dakota Johnson som var med i 21 Jump Street och Social Network.
 
 
Vad tycker ni om castingen? Charlie Hunnam kommer defenitivt göra ett bra jobb, han är en fantstisk skådespelare som kan få en sten att fälla tårar. Dakota Johnson vet jag inte så mycket om skådespelarmässigt annat än att hon kommer från Hollywood anor i och med att hennes föräldrar är Don Johnson och Melanie Griffith.
Tydligen ska Hunnam och Johnson ha fantastisk kemi och de var tvugna att inför castingen göra något som kallas en "chemistry read" där dom helt enkelt testar kemin mellan dem. Det gick ju uppenbarlien bra!
 
 
Jag är ju inte en av de som sitter och längtar efter filmen eftersom jag tyckte böckerna var ganska dåliga och det kändes som att de var skrivna av en 15åring. Det fanns tyvärr ingen författartalang bakom orden tyvärr och även om böckerna hade kunnat vara bra så sumpade E.L James hela storyn med bok två och tre...
 
Men jag kommer självklart kolla in filmen när den kommer, säg en som inte kommer göra det!

2 Comments

2013-09-03 @ 10:25:12

Charlie Hunnam kan jag acceptera som mr grey och han lär göra ett bra jobb men Dakota som Ana känns bara fel fel fel, hon ser inte alls ut som Ana gör i boken, inte enligt mig i alla fall...

Svar: Jag har inte sett något av Johnson för att kunna avgöra om hon kommer göra ett bra jobb eller inte. Att hon inte ser ut som Ana spelar mig ingen roll för det har inget med storyn att göra. Titta på Elena i TVD, hon är blond och blåögd i böckerna och det är det ingen som bryr sig om idag...
Linda Lorinius

2013-09-03 @ 11:43:38

Jag kommer absolut se filmen för att Charlie är med! Förut var jag inte alls intresserad faktiskt. :P

Svar: Ja men lite sån var jag också. När det ryktades att Ian Somerhalder var den som skulle ha rollen så ville jag se filmen också men sen läste jag böckerna och blev väldigt osugen på att se filmen. Nu när Jax helt plötsligt är Christian så är jag väldigt nyfiken igen :)
Linda Lorinius


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback