Revenge - 1X06 - Intrigue

2011-10-27
Detta är mina åsikter och tankar om denna veckans avsnitt, har ni inte sett det så läs inte vidare. Det kommer även lite tankar om kommande händelser, eller snarare saker som jag tror kommer hända.


Ännu ett avsnitt av hög klass! Jag har inte blivit besviken på ett enda avsnitt. Årets bästa serie, helt klart!

Emily börjar få det verkligt hett om öronen nu. Om säkerhets Frank misstänker henne så kommer det inte bli lätt för henne att ta sig ur knipan. Tyvärr kanske det innebär att Frank måste dö, kommer hon vara tvungen att ta hand om honom på ett mer permanent sätt? Eller kommer hon bara att släppa videon där han försöker döda Lydia?

Jag undrar fortfarande över Nolan. Han känns fortfarande lite mysko men samtidigt... Jag kan inte låta bli att känna att han tar någon sorts sjuk storebrorsroll i hennes liv. Han tar hand om henne men samtidigt så väntar jag bara på något som gör att han förråder henne...

Tyler. Vilket litet äckel! Jag börjar bli mer och mer säker på att det är han som skjuter Daniel. Om man är uppmärksam (vilket jag självklart är och med tanke på att jag sett varje avsnitt tre gånger haha!) så ser man att den som skjuter Daniel har handskar på sig. När man sen ser Jack så ser man att han inte har handskar... Ergo, det är inte Jack som skjutit Daniel och Tyler är precis den typen som skulle göra det, han försöker ju redan ta över Daniels liv. Jack är oskyldig! Eller så kanske jag tror så för att jag är förälskad i Jack? ;)

Ja Jack ja... Ärligt talat. Om en man står framför dig och i princip säger att du är en gudinna skulle inte du kasta dig i armarna på honom då? Jisses, Emily är så jäkla skadad! Hur kan man bara stå där och säga "tack men nej tack?" Och sen när hon kommer hem på kvällen så har han varit där och flyttat gungan så hon kan sitta och titta på soluppgången. Ååååh vilken man!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback