Revenge - 1X13 - Commitment

2012-01-19
Lögnerna växer och konsekvenserna hopar sig i Hamptons och Emily är som vanligt precis i mitten av allt. Här kommer mina tankar om "Commitment", läs inte vidare om du fortfarande inte sett avsnittet.


Detta var ett ganska lågmält avsnitt, vanligvis så brukar Revenge vara full av enorma händelser men inte detta. Jaja, det var ett frierie som hette duga, en otroligt stor lögn avslöjades för alla utom för den som faktiskt borde få reda på sanningen och en nästan lika stor lögn fick liv. Trots alla dessa stora händelser så var det ett lugnt avsnitt som gav väldigt mycket information istället för att ge oss en otrolig take down. Med det sagt så innebär det inte att avsnittet inte var bra, för det var det!

Kan vi vara säkra nu på att Amanda är borta för gott? Självklart inte! Men jag måste säga att jag är otroligt glad för att hon är borta (för stunden i alla fall). Jag gillade aldrig henne och det jobbiga sättet hon pratade på och Jack hade aldrig med henne att göra!
Ska dock bli intressant att se hur han reagerar nu på att hon bara drog och inte ens sa adjö till honom, speciellt efter att han blivit nedslagen. Han kommer säkert tro att hon har med det att göra och då kanske han tänker en extra gång innan han tar henne tillbaka (om) när hon kommer tillbaka!

Stackars Charlotte! Här går alla runt och snackar om att du är dotter till terroristen och du vet ingenting. Du är bara så glad att du äntligen fått en syster och samtidigt så ledsen för att din pappa verkar helt plötsligt hata dig. Tänk att det är detta som är så intressant med denna serien, det finns liksom ingen som tycker att sanningen är värt någonting! För en sådan som jag (som är pinsamt ärlig när det gäller precis allt!) så är detta en sån ful egenskap och ett så konstigt sätt att vara att jag har svårt att ta det till mig. Men jag måste säga att det är roligt att kolla på!

Scenen mellan Nolan och Emily på stranden var så underbar. Han lägger försiktigt armen om henne och hon tar bort hoppet direkt med ett kallt; "Don't do that." Hon är så jäkla kall i vissa situationer och sen i nästa så ska hon avbryta sitt hämndtåg på grund av att Jack blev skadad och hon inser att det inte är värt att gifta in sig i familjen Grayson.
Men det kommer ju aldrig hända nu. Inte nog med att Victoria såg till att David Clarke åkte i fängelse och höll hans dotter från honom, nu har hon även anklagat honom för våldtäkt. Dessa lögner är otroliga och nu kommer Emily vara som en blodhund för att göra Victoria så illa hon bara kan!

1 Comments

2012-01-26 @ 12:21:18

Hej! kom in på din sida genom mitt sök på revenge jag älskar serien men har nu sett klart alla avsnitt till avsnitt 13. Vet du när det kommer flera? eller måste man vänta 6 månader på det?

jag orkar inte vänta =)

tacksam för svar =)


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback