The Vampire Diaries - 3X12 - The Ties That Bind

2012-01-20
Det blev ett väldigt sent första inlägg idag men jag har spenderat dagen med (att förutom se TVD och Grey's) att baka cupcakes. Alltid lika uppskattat på sonens dagis ;) Men nog om det, här kommer mina tankar om avsnittet. Läs inte vidare om du inte sett det!


Då har man fått se Bonnies mamma då... Jag har aldrig brytt mig speciellt mycket om Bonnie, förutom när Jeremy kysste Anna, för hon har inte intresserat mig speciellt mycket. Men idag när hon fick träffa sin mamma för första gången på femton år, den första gången som hon faktiskt minns, så rann tårarna ordentligt på mig. Jag drar ju självklart in mina egna mammakänslor i det hela och sitter och är vansinnig för att hon lämnade sin dotter på det viset.

Elena är så jäkla smart! Förra veckan stack hon ut och sprang själv trots att hon har en galen mördare efter sig. Denna veckan så åker hon iväg för att leta upp försvunna mammor utan någon sorts backup, dvs en räddande vampyr i nöden... Nog för att hon inte vill ha varken Damon eller Stefan runt sig just nu men kanske kan hon glömma det för stunden så hon överlever?

Kan det har varit känslor där Stefan? Det verkade ju onekligen så! Och det är ju så han ska börja sin resa tillbaka, genom att känna något. Kanske var det början på det? Håller han på att komma tillbaka? Fast jag vill inte ha tillbaka gamla Stefan, han var så tråkig!

Nu vet ju Caroline i alla fall om att det var Klaus som fick Tyler att bita henne så kanske det får henne att tänka sig för en extra gång innan hon går in i någon sorts variant av någon sorts relation med honom. Även om jag älskade scenen mellan dom förra veckan så tar ju inte deras otroliga kemi bort det faktum att han dödade Jenna!

Åh Elijah! Äntligen är du tillbaka! Jag vet att det inte är bara jag som har saknat honom som en galning. Dock så måste jag säga att det är väldigt intressant att hans hår blir kortare av att ligga i en kista i några månader. Men jag struntar i hans hår för han är tillbaka! Nu är ju bara frågan vilken sida han kommer ställa sig på!

Nästa avsnitt av The Vampire Diaries kommer först den tredje februari igen. Dom hade ett jättelångt juluppehåll för att dom skulle slippa ha en massa uppehåll mitt i säsongen men här kommer det ändå ett uppehåll. Konstigt tycker jag men jag är ju inte den som bestämmer på CW så vi får hålla oss till tåls i två veckor nu.

1 Comments

2012-01-20 @ 21:26:22

Åh nej hade missat att det skulle vara ett upephåll nu. Tråk.



Caroline och Klaus är verkligen en spännande kombo. Det var en riktigt fin scen de hade förra veckan. Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig.


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback