Vad tycker vi om Klauroline?

2012-01-21
Är det så dom kallar det nya "paret" från Vampire Diaries? Eller Klausoline kanske? Carolaus? Trots kombo namnet (som i vilken variant som helst låter jättefult!), jag måste säga att jag verkligen älskade scenen mellan Klaus och Caroline i "Our Town". Det var intensivt, spännande och äkta på ett sätt som man inte har sätt på TVD innan. Äktheten är ju självklart mycket tack vare Joseph Morgans fantastiska skådespeleri!


Frågan är ju om vi någonsin kommer få se Caroline och Klaus tillsammans. För även om det kanske (observera kanske) finns ett genuint intresse ifrån Klaus sida så får ju hans beslut att rädda Caroline vissa fördelar. Fördelar som att han har mamma sheriffen på sin sida eftersom han räddade hennes dotter. Sen att han var den som fick Tyler att bita Caroline kommer förhoppningsvis göra att Caroline tänker både en och två gånger innan hon inleder något (otroligt dumt) förhållande med denna väldigt oberäkneliga hybrid.

Men när han satt och berättade för Caroline om allt som väntar henne ute i världen så insåg jag hur lockande det måste låta. Caroline är nog den sortens person, om hon inte blivit en vampyr, som skulle ha stannat i Mystic Falls hela sitt liv och antagligen tyckt att det var ganska trist. Nu har en helt ny värld öppnat sig för henne och Klaus var den som öppnade hennes ögon för den världen.
Sen är det nog så att det där armbandet skadade inte, även om jag tyckte det var ganska fult så är det ju ändå diamanter! Där har man ju en av skillnaderna mellan Mystic Falls-Caroline och den världsvana vampyren hon skulle kunna bli. Av sin (ex)pojkvän får hon ett berlock armband med bland annat en fotbllshjälm på och av en annan uppvaktare får hon diamanter. De två männen i hennes liv spelar i två helt olika ligor.

Men hur skulle Caroline kunna vara tillsammans med Klaus? Han dödade Jenna för guds skull! Och han har försökt döda Elena otaliga gånger. Och han har gjort det till en lek att plåga alla hennes vänner... Med det sagt så tycker jag fortfarande att det är ett underbart par. Klaus behöver bara lite kärlek så blir han säkert "normal" och slutar döda folk och stoppa dom i kistor...

3 Comments

2012-01-22 @ 12:50:01

Jag älskar tanken om dem två. Det kan bli väldigt underhållande. En sån person som Caroline och Klaus. Tänk de där små relationsbråken? Haha. Jag är så för dem!

2012-01-23 @ 20:18:05

Dem MÅSTE bli ihop. Älskar tanken av dem på alla sätt och hur serien kommer bli så twistad och ännu mer "dramatisk", pågrund av dem två!♥

Dessutom, dem vinner lätt priset till snyggaste vampyrparet av alla i mystic falls. HELT KLART!

2012-01-24 @ 10:25:43

Madicken: Jag skulle älska att se dom tillsammans samtidigt som jag skulle avsky det tror jag. Jag hoppas att Caroline väntar på Tyler medans han försöker reda ut den här 'sire' grejen...


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback