Top Ten Deaths of Game of Thrones

2012-03-07
Som tidigare påpekat så är ju den andra säsongen av Game of Thrones snart här och jag har självklart kollat på säsong ett en gång till. Buddy TV passade på att göra en lista på de 15 mest minnesvärda dödsfallen i säsong ett men jag nöjer mig med att lista dom 10 bästa!

10. Desertören Will
Efter en öppningsscen som faktiskt är bättre än den i boken (den är mycket mer spännande och gripande) så får vi se den stackars Will som överlevt fasorna med vita vandrare och zombies bli avrättad. Ett hårt straff men man blir ganska fort medveten om vilken värld dessa människor lever i.


9. Syrio Forel
Aryas danslärare fick man aldrig se gå under och jag har fortfarande förhoppningar om att han ska mirakulöst överlevt anfallet av Lannistersoldater med sitt ynkliga lilla träsvärd.


8. Robert Baratheon
Den gamle grisen blev dödad av en gris, eller snarare ett vildsvin. Ganska passande!


7. Jory Cassel
Själva karaktären Jory var jag aldrig speciellt intresserad av men scenen där han dog var otroligt spännande och man fick verkligen se Jaimes hänsynslöshet.


6. Stallpojken

Jag måste säga att en av mina favoritkaraktärer är Arya och när hon dödade stallpojken med sitt älskade svärd Nål så visste man att hon skulle få en väldigt intressant historia i fortsättningen.


5. Vardis Egen
Detta måste ju vara en av dom värsta sätten att dö på! Sedan Bronn vunnit over Vardis Egen, för att bevisa Tyrions oskuld, så ramlar Egen ut ur ett hål i golvet och fallet ett par tusen meter rakt ner... Nog för att han har en vacker utsikt på vägen ner men detta är inte ett av dom sätten jag skulle valt att dö på.


4. Khal Drogo
Ett tragiskt sätt för en stor krigare att dö på. Kvävd av sin egen fru för att slippa leva sitt liv som en handlingslös människa. Men han fick i alla fall behålla sin långa fläta.


3. Othor
Othor var en Nattens väktare som hittades död på andra sidan muren men riktigt död var han ju inte. Med ögonen isblå och händerna svarta så försökte denna zombie döda befälhavaren (jag gillar att Othor ändå har en plan i sitt zombieskap!) men blev stoppad av Jon Snö som försökte döda honom på flera sätt innan han tog till elden och Othor tillslut dog på riktigt.


2. Viserys Targaryen
Viserys var besatt av att få sin guldkrona och det fick han tillslut. En flytande sådan! Detta måste vara ett av dom vidrigaste sätten att döda på men ändå väldigt passande för denna maktgalne yngling.


1. Ned Stark
Sean Beans karaktär Ned Stark skulle ju inte dö, han var ju det stora dragplåstret för serien och att han skulle dö var helt enkelt otänkbart! Men dog gjorde han och han huvud fick äran att pryda en påle.

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback