Previously on Sons of Anarchy

2013-08-22
Idag är det bara 20 dagar kvar innan Sons of Anarchy börjar på sin sjätte säsong och äntigen börjar man få se lite bilder och annat smått och gott från SOA-lägret.
 
 
Kommer ni ihåg vad som hände i förra säsongen? Det är så mycket så att det gör knappt jag heller men här kommer en del av det som hände förra säsongen...
 
För det första så sa vi adjö till Opie och mitt hjärta brast. Det var en sån osjälvisk (men jävligt dum) handling som Opie gjorde när han offrade sig på det sättet. Den där scenen är vidrigt känslosam och det skär i hjärtat varje gång jag ser den.
Tig dödade Damon Popes dotter i säsong fyra och han tvingades se på när Pope eldade upp hans dotter som hämnd och jag trodde inte att Tig någonsin skulle kunna överleva det. Istället blev han Jaxs knähund och gjorde allt vad han ville, men inte ens dö i Opies ställe kunde han få göra för Opie hann före. Jag trodde att Jax skulle ofrra Tig tillslut (och det trodde ju han också) men Jax hade en annan agenda och dödade istället Pope. Yayyy säger jag bara!
Sen såg dom till att sätta dit Clay för Popes mord och han blev arresterad samtidigt som han fick ett pris på sitt huvud av Popes högra hand. För 10 miljoner dollar är det massor av människor som är villig att mörda.
Gemma var jobbig som vanligt och hade en romans med Nero.
Jax och Tara gifte sig.
Tara blev lurad av Otto som bad henne hämta en sak som påminde honom om hans döda fru och med den dödade han en sköterska i fängelset medans Tara tittade på. Detta gör Tara till medhjälpare och hon blev arresterad. Sen biter Otto tungan av sig för att han inte ska kunna vittna i ett Ricomål som klubben och han är snart inte hel alls den där mannen. Ingen tunga, han ser knappt och snart ryker väl både öron och könsorgan skulle jag gissa.
 
Det där var bara en liten del av det som hände men ärligt talat så kan man inte komma ihåg allt för det händer så otroligt mycket i denna serien hela tiden att man tappar bort sig ibland. Om 20 dagar är det i alla fall jag och maken som har en dejt med vår TV. En Sons of Anarchy dejt!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback