Veckans TV (v.3) Del 1

2013-01-16
Revenge - 2x11 - Sabotage
Jag älskade detta avsnittet! Det är precis så här ett avsnitt av Revenge ska vara! Spännande, fartfyllt, romantiskt och enerverande! Jag avskyr att jag inte får svar på alla mina frågor och samtidigt så vill jag ju absolut inte har svar på frågorna!
Aiden kan fortsätta med att prata som Bond tycker jag. Han behöver inte öppna munnen om han inte pratar som Bond. Han spelade på min konstigaste kändiscrushdär, Sean connery! Tycker så synd om honom dock för han vill ju så gärna vara med Emily men hennes jäkla Revengenda kommer ivägen... Kan inte Emily bara sluta hålla på med Daniel och hålla sig till Aiden istället? Det är där hon hör hemma (jag vill inte ens ha henne med Jack längre! Tänk att jag inte gillade Aiden när han kom!)
Amanda har köpt en pistol och jag hoppas att hon använder den! Inte för att jag vill bli av mes Ryanbröderna (dom är ju snygga!) men för att jag vill bli av med henne! Gillar henne fortfarande inte! Men jag gillar Jack och vill inte se honom sårad så det är väl bäst om hon inte använder den.
Conrads politikdrömmar är ju bara för löjliga! Borde inte den där mannen inse att han har alldeles för många skelett i garderoben för att det någonsin ska bli bra?!
Nu börjar vi närma oss avsnittet som ska avslöja vem det var som dog på båten. Spännande värre... Hoppas bara att det inte är någon som jag gillar!

Once Upon A Time - 2x11 - The Outsider
Jag var så chockad av sista scenen! Herregud hur kunde Hook göra så?! Jag som alltid gillat honom och skjuter han Belle så hon dessutom trillar över linjen och får minnesförlust?! Inte okej! Ett riktigt bra avsnitt eftersom det fokuserade så mycket på Rumple och Belle.
Det andra kändes bara som fyllnad eftersom man visste att Jiminy inte var död och att han snart skulle komma tillbaka... Men kul att man fick se Philip igen, otippat för min del att han skulle vara det där brinnande monstret...
Det ska bli spännande att se vem det var i bilen som nästan körde över Rumple och Belle (som faktiskt körde på Hook men han förtjänade det!) Kanske Henrys riktiga pappa? Hoppas kan man ju!

Castle - 5x11 - Under The Influence
Gillade detta Espositofokuserade avsnitt. Det är intressant att se hur dom andra i Casketts värld lever tycker jag. Men jag börjar bli lite uttråkad av serien ska jag erkänna... Vecka till vecka fall är ganska tråkigt och nu när Beckett och Castle äntligen är tillsammans så försvann lite av charmen. Jag är en "Will they or won't they" knarkare helt enkelt! Kanske ger jag upp serien snart men samtidigt vill man inte sluta kolla på nåt som har hänge med i flera år som man egentligen tycker om... Svårt det där för samtidigt vill man göra plats för andra bra serier och tyvärr har jag inte all tid i världen!

How I Met Your Mother - 8x13 - Band or DJ?
Jag börjar känna att den där "Ted är kär i Robin" storyn är färdig nu. Det har varit så i åtta säsonger nu. Släpp det någon gång! Man fick ju till och med reda på i första avsnittet att Robin inte är mamman så varför hålla på med den storyn i så många år?
Jag älskar Robins pappa, han är så jäkla läskig! "Vampire in daylight!" En fantastisk replik från Barney men jag skulle nog hellre se honom säga att det är djävulen för han ser riktigt ond ut! Barney i mörkt hår för övrigt var bara inte okej!
För andra gången i HIMYMs historia så grät jag till avsnittet (första gången var när Marschalls pappa dog) och det hade ju självklart med Lilys mammakänslor att göra. Hemskt att känna så men jag tror inte att det finnns en enda förälder som inte haft dom tankarna någon gång!
Så fick man ännu en liten titt på mamman och denna gången en hel arm! Nu är jag verkligen redo för att se vem den där mamman är! Jag tror faktiskt att serien skulle kunna funka även om man visste vem mamman var!
 
Bunheads - 1x12 -Channing Tatum Is A Fine Actor
Ännu en Gilmore Girls skådis kom på besök och det var min favorit Paris. Här som Trulys syster, inte helt otippat kan jag känna! Men jag gillade det och jag älskade att även Paris (kommer inte ihåg vad hon hette i Bunheads) var kär i Hubble. Han var en riktig kvinnojägare den där karln. Förvånande nog!
Jag gissar på att hela den där Sasha grejen med hennes föräldrar och flytten kommer sluta med att hon bor med Michelle. Vilket säkert skulle kunna bli en jättebra story men saken är den att Palladino har ju redan gjort den grejen en gång... Så jag tycker inte att just den storyn känns så spännande även om jag gillar Sasha som karaktär och är väldigt intresserad över vad som ska hända med henne.

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback