Männen som kunde varit Christian Grey

2013-09-06
Många är männen som ville få chansen att spela miljardären Christian Grey i filmatiseringen av 50 Shades of Grey men tillslut var det britten Charlie Hunnam som knep rollen. Här är några av männen som kampanjerade, läste och till och med tackade nej till rollen?

 
Ian somerhalder kampanjerade för att få spela miljardären som har ett rött "playroom" och ett tag var han den de flesta trodde skulle få rollen. Det var nog många som ville se honom och Nina Dobrev i rollerna som Christian och Ana och jag kan nog erkänna att jag hade inte varit missnöjd alls.
Robert Pattinson är ju den som karaktären Christian Grey baserades på eller snarare Christian Grey baserades på ett fanfic som skrev om Pattinsons Edward Cullen. Väldigt förvirrat det där men jag tror att det var bra att det inte blir Robert i denna rollen faktiskt. För det första så har han ingen sexappeal alls för mig och för det andra så är det honom alla förväntar sig!
Matt Bomer är ju verkligen en fan favorit och många ville se honom i denna rollen. Vissa så mycket att det startat en internet kampanj för att få honom rollsatt istället som Christian. Han hade definitivt gjort rollen på ett bra sätt för han är en otrolig skådis.
Stephen Amell från serien Arrow har berättat i intervjuer att han har varit på möten om rollen men efter det har han inte sagt ett knyst. Hade gärna sett honom i rollen för jisses denna mannen tåls att titta på!
Garrett Hedlund är för mig helt okänd men han ser ut precis så som jag föreställt mig Christian när jag läst böckerna! Utseendemässigt så hade jag varit helt nöjd med det valet men tydligen så har Garrett tackat nej till rollen eftersom han inte ville binda sig för en triologi.
Alex Pettyfer har till och med spelat in en av bokens hetaste scener som en del i sin egen och regissören Gus Van Sants provfilmning. Med det blev det inget så kanske var han inte så bra...
 
Om det inte hade blivit Charlie Hunnam, vem hade ni tyckt skulle spela Christian? Någon av dessa eller kanske till och med någon helt annan?

5 Comments

2013-09-06 @ 14:26:38

Matt Boomer eller Ian hade jag kunnat tänka mig men inte Charlie Hunnam

Svar: Jag hade nog inte varit missnöjd med någon av dem faktiskt. Jag tror att Charlie kommer göra ett väldigt bra jobb med rollen och jag hoppas att kemin mellan honom och Johnson är så bra som de säger...
Linda Lorinius

2013-09-06 @ 21:18:32

Jag säger som föregående talare (Anna).
Det är helt fel skådespelare som har fått förtroendet, de är ju inte ens lika karaktärerna i böckerna. För att filmen ska funka så måste det vara ett Wow och det är inte Charlie för mig..

Svar: Spelar utseendet så stor roll egentligen då? Det är ju bara ett utseende? Det viktigaste borde väl ändå vara att skådisarna kan göra rollen på ett bra sätt? Charlie är en fantastisk skådis så jag är helt nöjd med valet av honom som Christian :)
Linda Lorinius

2013-09-07 @ 14:29:06

SV: Enligt böckerna så är han otroligt snygg och därför så vill jag att han ska vara det i filmen med, annars kommer det inte kännas helt rätt. Men vi alla har ju olika smak så det är omöjligt att tillfredsställa alla =)

Svar: Fast Charlie Hunnam är väl snygg som tusan?!?! :)
Linda Lorinius

2013-09-07 @ 22:51:02

Jo, han är snygg men han passar inte in på beskrivningen av Christian. Precis som den blonda skådespelerskan som jag inte minns namnet på inte passar in på beskrivningen av Anastasia eller vad hon heter. Hon är ju brunnet och mager som en sticka och den kvinnliga skådespelerskan är ju inte nått av det. Hon är smal men inte mager.

Svar: Precis som Nina Dobrev defenitivt inte kunde vara Elena i TVD eftersom hon inte var blond... Utssendet har inte så mycket med karaktären att göra. Det viktigaste borde vara att man som skådis kan hitta kärnan i karaktären och få fram känslan som boken gav. Håret går ju att färga...
Linda Lorinius

2013-09-08 @ 18:59:03

SV: Jag brukar inte läsa böcker, för det förstör för mina kommande filmer. Jag föredrar att se filmerna först eftersom böcker och jag inte går hand i hand, de läser jag ytterst sällan och gör jag det så blir hatat mot böckerna istället för filmen. Man har ju en bild och passar det inte in på karaktärerna så kan det förstöra allt.

Svar: Jag har väldigt lätt att inte tänka på karaktärer utseendemässigt eftersom jag gärna både läser böckerna och kollar på filmerna. Värre är det om de går bort från handlingen på ett sätt som inte passar in i storyn... Som i Game of Thrones, där hoppar de över flera storylines som sätter grunden för framtida saker... Sånt stör jag mig mer på :)
Linda Lorinius


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback