Veckans TV (v.37)

2013-09-12
En höstpremiär denna veckan och nu är det inte långt kvar innan varenda dag bjuder på något bra! Denna veckan var det Sons of Anarchy som kom tillbaka med sin sjätte säsong!
 
Under The Dome - 1x12 - Exigent Circumstances
Not guilty! Vilken lättnad att Barbie sa att han inte var skyldig till alla Jims illdåd. Jag satt och var så arg och så rädd att han faktiskt skulle erkänna sig skyldig. Jag hoppas bara att Angie kan få Julia och rädda Barbie innan en pöbel gör slut på honom.
Ärligt talat, hur dålig är inte Linda som polis? Hon kan ju inte bara anta att det är Barbie som dödat Dodie? Det finns ju faktiskt något som heter bevis. Ja det är misstänksamt att han stod med en pistol vid Maxine och Ottos kroppar men Big Jim var också där och honom har hon ju misstänkt innan så varför är hon så lätt att missleda? Det är så märkligt och så jävla irriterande!
Jag hoppas verkligen att dom snart blir av med Big Jim. De skulle verkligen ha dödat honom när de hade chansen! Populationen sjunker i en rasande fart när han är igång. Nu måste väl ändå barnen berätta om alla hot som de fick höra när de satt i cellerna? Det måste väl Linda ändå lyssna på?
Det verkar ju verkligen som att Junior misstänker sin pappa nu. Gick han till kupolen för att få vägledning eller ett svar på vad han ska göra? Döda pappsen säger jag men det är ju så klart inte så lätt som det låter...
Säsongsavslutning nästa vecka och det lär väl vara spännande som tusan gissar jag!
 
Covert Affairs - 4x09 - Hang Wire
Älskade sista scenen när Henry säger på TVn (lite fördolt och finurligt så klart) att hämnden är hans men han borde nog passa sig för Arthur nu. Hans ilska och sorg kommer inte heller vara att leka med nu! Jag är riktigt ledsen över att Teo är död. Jag hade den känslan redan i början av avsnittet när Annie nämnde något om att Arthur skulle säga något till Teo själv istället när de kom tillbaka. Fast frågan är ju om han verkligen är död. Det kanske är som Annie misstänkte, att Henry har spioner överallt, och att han på något sätt kommit åt Teo. Hoppas kan man ju alltid för jag vill verkligen se Teo en gång till!
Kan Caulder verkligen vara snäll? Nu har dom helt plötsligt kastat runt hela spelbrädet men å andra sidan så har man ju fortfarande sett den där flash forwarden där Annie blir skjuten av Caulder. Kanske är det bara en illusion för att få sätta dit Henry på något sätt?
 
Rizzoli & Isles - 4x12 - Partners In Crime *Mittsäsongsfinal*
Så fort jag såg att det var två fall denna veckan så tänkte jag direkt på filmen Främlingar på tåg och tydligen hade jag helt rätt också. Ibland undrar jag varför jag kollar på denna serien för det är så simpla fall men det är lite det som är tjusningen med det också. Man behöver inte fundera speciellt mycket och det är ganska skönt under sommarmånaderna när man har semester.
Två avsnitt kvar under säsongen och när de kommer visas har jag inte en aning om men jag har för mig att de brukar visa de sista avsnitten i november. Så det blir en liten cliffhanger fram tills Rizzoli & Isles börjar igen.
Vad tror ni, kommer Jane säga ja till Casey? Jag vet faktiskt inte, hon är så fast i sina egna banor och hon skulle ha jättesvårt för att faktiskt vara någons fru men å andra sidan så skulle det inte göra något att få in en ny dynamik i serien. (Dessutom behövs det väl komma in någon ny kille nu när Lee Thompson Young har dött.)
Jag måste säga dock att jag känner mig lite lurad... Kunde dom inte komma på ett bra frieri eller hade don inte tid för det? De kunde väl struntat i Mauras sure jäkla farfar och slängt in ett riktigt romantiskt frieri istället!
 
Sons of Anarchy - 6x01 - Straw *Säsongspremiär*
Självklart är det första man ser Otto som bli våldtagen av en annan man. Jag är ledsen men det där var något som jag aldrig någonsin ville se och hoppas att jag aldrig får se igen! Men hans våldtäkt var ju tyvärr inte det värsta i avsnittet.Ett barn öppnade eld i en skola och detta antagligen med ett vapen som SAMCRO har smugglat. Undra vad detta kommer få för efterverkningar på klubben och hela samhället.
Tara sitter i fängelse och där verkar någon ha attackerat henne med en sax! Det var den värsta frisyren som jag någonsin sett! Passar inte Maggie Siff eller Tara alls! Hon verkar ju i alla fall gå på hårt inne i fängelset. Jag skulle dock gissa på att det inte bådar så gott för hennes fall att misshandla någon annan fånge.
Väldigt skönt att se att det faktiskt inte var Gemma som gick till polisen och angav Tara. För en gångs skull så gjorde hon inte fel sak. Någon gång ska väl vara den första! En annan som sitter i fängelse är ju Clay och jag är inte det minsta förvånad över att han vände och nu ska börja snacka med den där påtände expolisen. Avskyr båda två!
Jag är så jävla besviken på Jax. Otrogen igen. Den stackars tjejen han var otrogen med förra gången får huvudet smällt i en bänk av mamma Gemma så den där madammen som han låg med i slutet borde nog se sig för... Var inte hon lite väl gammal för honom? Ick!
Hela den där Chibs/Juice grejen förstod jag mig inte riktigt på. Det är så konstigt att först slå Juice sönder och samman och sen sitter han och plåstrar om honom och det enda Juice säger är att han älskar honom. Jag tycker fortfarande så synd om Juice efter allt han har fått utstå och jag har väldigt svårt att klandra honom för vad han gjorde!
Tig kan jag inte låta bli att älska! Han är så skadad och så förstörd att man inte kan göra annat än att tycka om honom. Dränka någon i piss och sen ställa sig och pissa på honom är helt sjukt men det är inte speciellt förvånande eftersom detta är Sons of Anarchy...

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback