Hart of Dixie - 1X10 - Hairdos & Holidays

2011-12-06
Så har man precis sett det sista avsnittet för detta året. Trist att man ska behöva vänta ända tills 24 januari innan man kan få se fortsättningen. Hart of Dixie har verkligen blivit en favorit av dom nya serierna och lite besatt som man blir är det alltid lite trist när man måste vänta flera veckor tills nästa avsnitt. Här kommer i alla fall mina tankar om det senaste avsnittet, läs inte vidare om ni inte har sett det än!


Jag vet att det är jättemånga som verkligen inte gillar Lemon men jag måste säga att jag tycker verkligen att hon är en intressant karaktär med väldigt många lager och jag gillar faktiskt henne mer och mer för varje avsnitt. Man börjar verkligen förstå varför hon är som hon är och det är verkligen en sorglig historia som hon bär med sig.

Inte blev det minsdre sorgligt i detta avsnittet när hon först får veta att hennes mamma har en ny familj! Jag är ju mamma och jag skulle ALDRIG kunna tänka mig att lämna mina barn, det är liksom otänkbart, så den där mamman hatade man ju redan från början och så har hon gift om sig och fått ett nytt barn! Hon växte inte i mina ögon precis! Men jag gillar Meredith Monroe så samtidigt är jag lite ambivalent här...

Härligt att Wade skällde ut George, för han har ju verkligen helt rätt! (Även om Lemon kanske inte förtjänar det eftersom hon ändå varit otrogen mot George...) Men jag gillar att Wade tar ett steg närmre Zoe fast jag hade helst velat se att hon hade tackat ja till drinken... Vadå en lång dag?! Man tackar väl inte nej till en drink med Wade?

Vad tyckte ni om avsnittet?

1 Comments

2011-12-08 @ 23:52:08

Jag gillade det. Denna serie är så mysig. Längtar redan tills det kommer tillbaka igen.



Gillade inte alls Lemon i början, så jobbig. Men hon har växt i mins ögon, särskilt i detta avsnitt. Så synd om henne. Gillade att man fick se flashbacks. Fint det där med halsbandet. Och så var det roligt att se Meredith igen, tog ett tag innan jag kände igen henne.



Gillade verkligen inte detta med att Zoe tackade nej till drinken.. Dålig stil!! Wade som är så fin! tacka jaaa :D


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback