50 frågor om serier.

2011-12-22
Jag hittade en rolig lista på en blogg (som jag tyvärr glömt bort vilken den var.. sorry!)

Lista upp 10 olika serier som du gillar i valfri ordning:

1. Nikita
2. Supernatural
3. The Vampire Diaires
4. Revenge
5. Sons of Anarchy
6. Grey's Anatomy
7. One Tree Hill
8. Game of Thrones
9. 2 Broke Girls
10. Gilmore Girls

1.
Vem är din favorit av de manliga karaktärerna i nr 3? (The Vampie Diaries)
Helt klart, Damon. Ian Somerhalder är en otrolig skådespelare som har många små nyanser i sitt skådespeleri vilket gör det till en väldigt intressant stund när man tittar på hans scener. Men nu när Stefan är ond så ser man så mycket mer i hans skådespeleri... Att Stefan blev ond var en bra sak för Paul Wesley!



2.
Vilken är din favorit säsong av nr 7? (One Tree Hill)
Jag tror att den femte är den bästa. Jag gillar att dom är lite äldre och det ger lite mer spännande intriger än när dom var i High School.

3. Om du skulle vara en av karaktärerna i nr 4, vem skulle det vara då? (Revenge)
Oj, vill man vara någon i den serien egentligen? Charlotte kanske? Hon verkar vara mest normal!

4.
Vilken serie av nr 9 och nr 2 har det bästa castet? (2 Broke Girls, Supernatural)
Jag måste nog säga Supernatural. 2 Broke Girls är otroligt bra men det är egentligen mest tack vare Kat Dennings. Dom andra karaktärerna känns lite overkliga och skådespelarna som gestaltar dom känns överflödiga på något sätt.
Supernatural har verkligen träffat rätt i sitt val av skådespelare (även om jag inte gillade att Rachel Miner spelade Meg när hon kom tillbaka i säsong 5) och det känns som att man aldrig skulle kunna tänka sig några andra skådespelare än dom som det blev!

5. Vilket par i nr 8 gillar du minst? (Game of Thrones)
Nu har ju jag läst bäckerna (eller jag har precis läst den tredje) och där i är det ett par som jag AVSKYR men för att inte spoilra något så får jag väl säga... Jag vet inte... I brist på annat så Cersei och Jaime.



6.
Nämn en idé till ett framtida avsnitt av nr 7. (One Tree Hill)
Jag skulle vilja se Nathan och Lucas säga ett och annat till Dan... Man får hoppas på att det händer nu i sista säsongen!

7.
Vilken karaktär är mest överskattad i nr 5? (Sons of Anarchy)
Jag tror inte att det finns någon karaktär som är överskattad i SOA för alla fyller liksom sin funktion...

8.
Något i nr 5 som du hatar? (Sons of Anarchy)
Att Clay fortfarande lever (även om jag inte vill att han ska dö egentligen!)

9. Hur länge har du kollat på nr 1? (Nikita)
Jag kollade på första avsnittet när det hade premiär men sen rann det ut i sanden. Sen började jag kolla igen i somras och nu är jag fast!

10. Har nr 4 inspirerat dig? (Revenge)
Nja, jag har inte så många att utöva hämnd på faktiskt . Har jag lärt mig något så är det nog snarare att man ska lösa problem genom att prata om dom och inte låsa in folk i containers. Och det är ju en nog så viktig läxa i livet. Lås inte in folk där du själv inte vill bli inlåst!

11.
Vem är din favorit av de kvinnliga karaktärerna i nr 10? (Gilmore Girls)
Oj, där går ju inte alls att välja mellan Lorelai eller Rory. Det är omöjligt! Jag älskar båda karaktärerna fast Lauren Graham är ju en bättre skådis än Alexis Bledel så kanske Lorelai enbart baserat på det då.

12.
Nämn en scen ur nr 7 som gör dig ledsen. (One Tree Hill)
Det är så många men för att nämna några så... Qs begravning. Keiths begravning. När Brooke får reda på kyssen mellan Lucas och Peyton på Nathan och Haleys bröllop... Gråter som en galning varje gång jag ser dom scenerna!

13.
Din favorit gäst karaktär i nr 5? (Sons of Anarchy)
Haha det måste väl vara David Hasselhoff som porrfilmsproducent eller när Stephen King helt plötsligt dök upp och skulle stycka ett lik!



14.
Något i nr 4 som du vill ska hända, men som inte har hänt? (Revenge)
Självklart är det Emily och Jack tillsammans!

15.
Ditt favorit par i nr 9? (2 Broke Girls)
Max och Johnny så klart!

16.
Sätt ihop två karaktärer ur nr 2 som skulle kunna bli ett helt okej par. (Supernatural)
Dean och Jo hade varit jättefina tillsammans!

17.
Vilket avsnitt i nr 3 gillar du minst? (The Vampire Diaries)
Finns det något avsnitt som inte är bra? Det har jag svårt att tro! Dock så hade jag väldigt svårt för Vicki så vi säger något av dom avsnitten som hon är med i!

18.
Vilken är din favoritlåt som har spelats i nr 8? (Game of Thrones)
Får dra till med intromusiken då eftersom det inte är speciellt mycket musik i den serien... Eller varför inte sången som dom sjunger i böckerna hela tiden. "En björn, en BJÖRN!" Haha skulle vilja höra hur melodin går på den för jag kommer inte ihåg om den var med i säsong ett.

19. Vad är det du älskar med nr 2? (Supernatural)
Vad är det inte att älska? Bröderna, Bobby, storyn, Castiel... Jag älskar allt (förutom kanske Sera Gamble!)

20. Vilken är din favorit säsongpremiär av nr 4? (Revenge)
Eftersom Revenge inte ens har gått en säsong än så är det ju självklart den första säsongen ;)

21. Hur blev du intresserad av nr 8? (Game of Thrones)
Folk på jobbet sa att den var så bra och sambon hörde samma sak från sina kollegor...

22.
Vilken serie utav nr 10 och nr 5 har du sett mest avsnitt ifrån? (Sons of Anarchy, Gilmore Girls)
Eftersom det finns flest av Gilmore Girls så är det ju den då, för övrigt måste jag se om den igen snart!



23. Vilken är din favoritvänskap i nr 1? (Nikita)
Nikita och Birkhoff.

24. Nämn en scen ur nr 6 som får dig att skratta. (Grey's Anatomy)
Det finns så många men när Lexie har sönder Marks penis är ju jätterolig!

25. Ditt favorit OMG/chockerande ögonblick ur nr 7? (One Tree Hill)
Det måste ju vara när Dan dödar Keith. Man visste ju att han var en idiot men inte att han faktiskt kunde mörda sin egen bror!

26. Något i nr 6 du inte ville skulle hända, men som gjorde det? (Grey's Anatomy)
Mark och Lexie gjorde slut. George dog. Mark och Lexie gjorde slut igen. Det är bara att välja...

27. Vilken karaktär gillar du minst i nr 2? (Supernatural)
Meg i säsong fem eller Ruby i säsong 4.

28. Vilket är ditt favoritcitat ur nr 10? (Gilmore Girls)
Det finns ju så otroligt många men ett är när Rory säger; "God! You're like a pop-up book from hell!"

29.
Vilken är din favorit säsongavslutning av nr 9? (2 Broke Girls)
Det finns ingen än eftersom dom fortfarande är på säsong ett...



30. Vilken serie utav nr 1, nr 3 och nr 9 gillar du mest? (Nikita, The Vampire Diaries, 2 Broke Girls)
Självklart är det The Vampire Diaries. Jag älskar den serien så otroligt mycket! Och nu har jag fått min syster att kolla också och hon har blivit helt besatt!

31.
Vem utav karaktärerna i nr 8 skulle du vilja se mer utav? (Game of Thrones)
Självklart är det Ned Stark men eftersom han dog då så får jag nöja mig med att titta på Missing som börjar den 15 mars där Sean Bean ska vara med!

32. Vem av karaktärerna i nr 1 är du mest lik? (Nikita)
Har aldrig varit en tränad mördare och lär inte bli heller så... ingen!

33. Vilket par du nr 7 klarar du inte av? (One Tree Hill)
Lucas och Peyton. Usch, fy och blää! På riktigt så får jag kalla kårar av att bara tänka på dom!



34. Vilken karaktär ur nr 1 är din favorit övergripande? (Nikita)
Alex.

35.
Nämn ett par du vill ska hända i nr 10. (Gilmore Girls)
Lorelai och Luke. Nu hände ju faktiskt dom också vilket jag fortfarande är lycklig över haha!

36.
Skulle nr 4 och nr 9 fungera att slås ihop? (Revenge, 2 Broke girls)
Haha! Nej verkligen inte!

37. Nämn en scen ur nr 8 som gör dig lycklig. (Game of Thrones)
Det är ju inte en speciellt lycklig serie utan den handlar ju egentligen om förfall så det finns nog inga scener som gör mig lycklig.

38. Nämn ett avsnitt ur nr 2 som du önskade aldrig hände. (Supernatural)
Bobbys död om det nu är så att han är död. Man kan ju aldrig veta med dom där... Sen står ju Castiels död och dårskap då han skulle ha alla själarna i skärselden ganska högt upp också. Jag älskar Misha Collins och han borde aldrig ha försvunnit!



39. Vem i nr 10 är mest underskattad? (Gilmore Girls)
Finns det någon som är underskattad egentligen? Jag tycker nog att alla i den där galna knäppa lilla staden är väldigt uppskattade av sina tittare!

40. Vilket är ditt favoritavsnitt ur nr 5? (Sons of Anarchy)
Det är nog 3.13 som heter NS. Det är så otroligt härligt när Opie äntligen får döda Stahl!

41.
Vilken är din favoritscen ur nr 6? (Grey's Anatomy)
Alla med Denny? Åh jag saknar Denny!



42. Nämn en idé om en framtida karaktär i nr 3. (The Vampire Diaries)
Jag vill gärna se Elena som vampyr faktiskt, fast det är ju inte en ny karaktär, bara en variant på den gamla iofs.

43. Vilken serie utav nr 2 och nr 6 har det bästa intromusiken? (Supernatural, Grey's Anatomy)
Supernaturals intro till avsnittet Changing Channels är ju underbart!

44. Vilken serie utav nr 5, nr 1 och nr 10 är mest överskattad? (Nikita, Sons of Anarchy, Gilmore Girls)
Det får väl bli Nikita då. SOA och GG är ju klassiker som aldrig kan bli överskattade!



45. Vem är din favorit skådespelare (manlig) i nr 6? (Grey's Anatomy)
Patrick Dempsey är riktigt bra men även T.R. Knight och Sandra Oh är jättebra!

46. Nämn ett mashup par som du skulle gilla ur nr 3 och nr 7. (The Vampire Diaries, One Tree Hill)
Ooohh! Damon och Brooke så klart! Har sett alldeles för många crossovers på YouTube för att inte vilja se dom tillsammans. Fast mest av allt vill jag se Brooke (One Tree Hill) och Dean (Supernatural) tillsammans!

47. Vilken serie utav nr 6, nr 4 och nr 7 är mest underskattad? (Grey's Anatomy, Revenge, One Tree Hill)
Det är Revenge så klart! Det är än så länge för få som upptäckt den. Jo jag vet att det är en hit och att massor av folk kollar på serien men det borde vara lag på att se Revenge!



48.
Vilken gäst karaktär i nr 9 gillar du minst? (2 Broke Girls)
Den där otroligt överspelade mamman som Max är barnflicka hos. Hon som gav sina tvillingar namnen Brad och Angelina. Brangelina. Usch!

49.
Vem är din favoritskådespelerska i nr 3? (The Vampire Diaries)
Candice Accola som spelar Caroline eller Nina Dobrev som spelar Elena.

50.
Nämn en idé om en spinoff av nr 7. (One Tree Hill)
Det skulle nog vara Brooke Davis fortsatta liv helt enkelt. Har alltid älskat den karaktären och Sophia Bush som spelar henne.


2 Comments

2011-12-22 @ 14:00:59

Känns som min lista. Haha. Kul att folk använder den! :)

2011-12-22 @ 19:26:31

Den listan finns i många bloggar nu, men det tycks vara Karin som skapade den.

Jag "snodde" själv den någonstans ifrån men jag har glömt att göra den klar, tror jag.


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback