Sons of Anarchy - 4X13 - To Be (Act One)

2011-12-01
Nu är det bara ett avsnitt kvar av denna fjärde säsongen av Sons of Anarchy och det är många, många trådar kvar att knyta ihop. Som vanligt så blir det väl en jävla cliffhanger så man går och är förbannad i över ett halvår innan man får se vad som händer.
Här kommer i alla fall mina tankar om "To Be (Act One). Har du inte sett avsnittet så läs inte vidare!


Jag måste säga att jag är lite besviken på detta avsnittet men kanske borde jag inte säga så ändå? Det är ju ändå en del till av avsnittet att se så kanske bör jag inte lägga någon dom på avsnittet utan att först ha sett del 2?

Jag läste en rescension på avsnittet som sa att Jax är seriens hjälte och därför så var det självklart att Opie inte kunde döda Clay. Trist och förutsägbart säger ja! Vad härligt det hade varit om Opie faktiskt kunde fått den upprättelsen. Jag har alltid tyckt att SOA alltid gått egna vägar men tyvärr så var det otroligt förutsägbart vad som skulle hända. Chocka mig istället!

Just nu kan jag inte se framför mig vad som ska hända i det sista avsnittet. Jag kan inte se om Clay överlever detta eller inte. Jag kan inte se hur han rimligtvis skulle kunna överleva men allt är möjligt i Sutters lilla värld... En sak som jag är säker på är att Jax inte kommer lämna klubben (och om han gör det i sista minuterna av nästa avsnitt så är han ju tillbaka lagom tills säsong fem börjar) men frågan är vad Tara kommer göra då. Hon kändes så kall och distanserad i detta avsnittet och hon börjar bli mer och mer som Gemma. Tara har varit lite av den moraliska fyren i Sons och om hon blir som Gemma så skulle jag bli lite ledsen. (Även om Maggie Siff förtjänar lite roligare scener, hon är ju en riktigt bra skådis!)

Och Jax fick äntligen läsa breven! Det var väl ta mig fan på tiden! Dock så fick han ju självklart inte hela sanningen... Alla är så luriga att jag blir tokig snart. Men Jax fick i alla fall sanningen och även om jag hade önskat att Gemmas del i det kom fram så är jag glad att han fick veta nu.

Nä, jag känner mig inte nöjd med avsnittet. Fast jag älskar fortfarande Tig (även om han var så jävla dum och startade ett krig med 'The Niners'!) och Happy har blivit en favorit under säsongens gång... Bäst repliken kom ju från Happy i detta avsnittet; "He needs to die. Like a lot." Han är så härlig!

Vad tyckte ni om avsnittet?

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback