Sons of Anarchy - 4X14 - To Be (Act Two)

2011-12-08
Så var ännu en säsong till ända och redan igår kväll efter vi hade sett avsnittet så satt vi och suckade över att vi ville se mer och att det var många månader kvar tills nästa avsnitt kommer. Här kommer i alla fall mina tankar om säsongsavslutningen, har du inte sett detta avsnittet så läs inte vidare!


Jag måste säga (precis som alla andra?) att det var ett avsnitt som faktiskt förstörde alla tretton avsnitt innan. Det var inte ett dåligt avsnitt, det var känslosamt och välspelat, men det var alldeles för enkelt! Kartellen fixade till deras lilla problem med Potter. Bara så där. Jag måste säga att jag har väldigt svårt att tro på den där storyn men vi får väl se vart den tar oss i nästa säsong.

Detta avsnittet tryckte dock 'Delete' för nästan alla storylines denna säsongen. Jax som ville lämna klubben var tvingad att stanna för att rädda sin klubb. Clays död som har hintats om hela säsongen, lever självklart vidare. (Inte för att jag klagar, jag älskar Ron Pearlman!) Juice, lurad att lurad sin klubb, kom ur situationen utan problem. Allt var alldeles för enkelt!

Men tillbaka till det här med att Clay lever. Det kan ju faktiskt bli en ganska bra sak av det. Det kan bli en bra nästa säsong, Sutter ser ju i alla fall till att han har material till ett par säsonger till! Och jag är glad att han inte dödade Tara. Ännu en gång inser jag att han har rätt, det är mer intressant att se henne klara av livet nu utan sin kirurgtalang, så förhoppningsvis så gäller det även detta med att Clay lever.

Sen så måste jag undra över Charlie Hunnam (Jax) lite. Hur kunde han spotta Clay i ansiktet utan att ens blinka? Fy fan så äckligt! Det är ju verkligen en sån skymf att bli spottad i ansiktet och man måste vara ganska kall för att göra det. Jag måste säga att jag är imponerad över att Hunnam kunde göra det, det måste vara så svårt hur 'inne i karaktären' man än är kan jag tycka!


Så vad kommer hända nästa säsong?
Det kommer ju vara krig med The Niners och Damon Pope (jag hoppas dom ser till att få något stort namn till att spela Pope!) Jax (och förhoppningsvis Opie) försöker reda ut klubbens problem. Bobby, stackarn, sitter väl kvar där i fängelset. En jävla massa catfights mellan Gemma och Tara och Clay kommer intrigera för att få tillbaka sin plats vid bordet.

1 Comments

2011-12-08 @ 20:14:44

Åh gillade också Pacey och Andy. Så fint när han hjälpte henne så mycket när hon var sjuk.


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback