And the winner is...

2011-02-28
BÄSTA MANLIGA SKÅDESPELARE
Precis som jag gissade så blev det Colin Firth som vann bästa manliga skådespelare.



BÄSTA MANLIGA BIROLL
Christian Bale vann. Det var faktiskt otippat tycker jag, fast å andra sidan har jag inte sett The Fighter. Jag gissade ju på Geoffrey Rush som vinnare.


BÄSTA KVINNLIGA SKÅDESPELARE
Självklart var det Natalie Portman som vann. Det var ju ingen stor överraskning men väldigt roligt!


BÄSTA KVINNLIGA BIROLL
Jag gissade på Hailee Steinfeld i True Grit som vinnare (barn brukar kunna får ganska många röster just för att dom är barn) men istället vann Melissa Leo från The Fighter.


BÄSTA REGI
Ännu en statyett till The King's Speech, jag hade gissat på The Black Swan som vinnare. Fast The King's Speech är en värdig vinnare!


BÄSTA ICKE-ENGELSKSPRÅKIGA FILM
Kul kul! Danska filmen med Persbrandt vann faktiskt, det hade jag aldrig trott! Jag gissade på Bardems Biutiful.


BÄSTA FILM
Även här gissade jag på Black Swan men galans stora vinnare, The King's Speech tog hem ännu ett pris.

Trackback