Grey's Anatomy - 8X09 - Dark Was The Night

2011-11-11
Dags att torka tårarna. Jisses! Har du inte sett det senaste avsnittet så läs inte vidare!


Oh poor, poor Teddy!

Nyheterna om Zola känns väldigt svåra att tro på. Efter flera veckor av att bygga upp historian så känns det snopet att allt skulle ta slut genom ett samtal. Nää, Zola kommer tillbaka hoppas jag! Karevs försök att peppa och övertala var fint men let's face it! Jag skulle inte heller bara byta ut mitt barn mot ett annat!

Jag visste att Henry skulle dö. Tyvärr så var jag inne på Twitter i morse och såg ett Tweet där det stod: "Oh no, they just killed..." Det var inte svårt att lista ut vem det var. Men det innebär inte att det inte var sorgligt och tragiskt.
Det har varit skakigt mellan Teddy och Cristina sen dag ett och självklart så kommer Henrys död att skaka sönder den mark dom står på. Teddy kommer inte kunna förlåta Cristina för att hon dödade hennes man. Inte för att hon egentligen dödade Henry men det är vad Teddy antagligen kommer tycka när Grey's kommer tillbaka i januari.
Teddy kommer nog inte heller att vara speciellt lycklig över Owens lögner. Det var otroligt sorgligt att se honom ljuga för sin vän på det sättet. Tårarna bara rann!

Trots alla tårarna och sorgen som hela tiden kom upp i avsnittet så var det ett ganska lågmält och långsamt avsnitt. Jag väntade hela tiden på den stora smällen, och även om den kom när Meredith och Alex satt i ambulansen, så kom inte inte den bildliga smällen. Inte ens slutscenen, med alla döda människor som låg på vägen, skakade om mig. Nej, tyvärr var inte detta ett avsnitt värdigt en mittsäsongsavslutning.

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback